Stejně jako každý rok vám přinášíme #TOP 5 trendů, které budou ovlivňovat v roce 2022 tvorbu a tvůrce na sociálních sítích. Ale nebudeme se zbytečně vykecávat, a jdeme rovnou na to.
#1:TikTok a jeho “snackový” obsah
TikTok zaznamenal nepopiratelně rychlý růst. Ve skutečnosti výraz “TikTok” zaznamenal během začátku roku 2021 meziroční nárůst zmínek o 61 % a jako první aplikace mimo Facebook dosáhl 3 milionů stažení po celém světě. Při rychlém růstu je snadné předpokládat, že jde o přechodnou módu – ale zdá se, že v tomto případě tomu tak není.
O tom, že sociální platforma funguje nás utvrzují i ostatní hráči v oblasti sociálních médií, kteří využily popularitu TikToku jako inspiraci pro změnu funkcí svých vlastních platforem. Například Instagram použil funkce vzhledu TikToku ve své vlastní verzi nazvané Reels a Reddit právě oznámil podobnou funkci krátkých videí na své vlastní platformě.
V roce 2022 budeme i nadále svědky vzestupu TikToku, protože stále více značek bude zkoumat, jak mohou využít popularitu této aplikace k rozšíření povědomí o značce a oslovení nového publika. Kromě toho budeme sledovat vlnový efekt TikToku na celé prostředí sociálních médií, protože ostatní platformy změní své funkce, aby rozšířili důraz na krátký, “snackový” obsah.
#2: Video a reels budou kralovat Instagramu
Krátká zábavná videa na Instagramu, která vychází z konceptu TikToku, ve kterých můžete vyjádřit svou kreativitu a oživit svou značku. Video obsah bude hrát v roce 2022 hlavní roli, jak tomu předeslal sám šéf Instagramu, který potvrdil, že na základě požadavků uživatelů, kteří chtějí stále více zábavný videoobsah, dochází ke změně algoritmu.
Začleňte tedy do své strategie krátká videa, která by měla být inovativní, zábavná a kreativní. Při začleňování většího množství videoobsahu je důležité si uvědomit, že pozornost publika se v průběhu let stále zkracuje. Potřeba rychlého a nového obsahu je stále častější. Na co si dát u tohoto trendu pozor? Nesnažte se za každou cenu zapojit do trendu, aniž by tento obsah byl v souladu s vašimi celkovými marketingovými cíli, vás nikam neposune.
#3: Výkonnost reklama na Facebooku je efektivnější
Zdá se, že v souvislosti s celým debaklem s pixely v roce 2021 udělal Facebook několik efektních kroků, aby některé ze svých jednodušších produktů učinil mnohem efektivnější. Doufejme, že se tento trend udrží! Také se těším, až vřele uvítáme další iteraci sledování – stabilnější rozhraní API Conversions a vyvinutý pixel. Navíc vidím – jako asi všichni -, že rok 2022 zahájí novou éru ještě kratšího trvání pozornosti. Pokud chcete vyhrát, myslete krátce. Chcete videa, která se snadno konzumují, jsou vysoce informativní a co nejzábavnější.
I když se někteří lidé mohou vysmívat vzestupu funkcí, jako je Reels, a platforem, jako je TikTok, nenechte se mýlit, krátká, vzdělávací a zábavná videa tu zůstanou. A to nejen v organické podobě. Vezměte si ty reely a TikToky a vyzkoušejte je ve svých reklamách. Fungují výjimečně dobře. Spojte krátká videa se starým dobrým vyprávěním příběhů a je to souhra jako stvořená pro nebe.
#4: Vzestup LinkedInfluencerů
LinkedIn a influencer: dvě slova, o kterých jste si pravděpodobně nikdy nemysleli, že by mohla fungovat společně. Ale v roce 2022 si to rozmyslete znovu. LinkedIn začal v loňském roce více investovat do tvůrců. Od zavedení režimu Creator Mode po globální programy pro tvůrce usnadňují sdílení obsahu a růst publika. Je to jen začátek.
Proč je ale LinkedIn tak náhle populární? Díky pandemii a přechodu do homeoffice si mnoho specialistů uvědomilo, že jejich jméno je jejich značkou a je důležité ji budovat i mimo firmu, ve které pracují. Rozhodně se můžeme těšit, že v roce 2022 bude LinkedIn využívat více tvůrců, profesionálové budou rozvíjet své osobní značky a generální ředitelé se budou prezentovat jako odborníci ve svém oboru, protože Influencer na síti LinkedIn je myšlenkový lídr.
#5: Virtuální a rozšířená realita
Témata virtuální reality (VR) a rozšířené reality (AR) se v médiích objevují již několik let. V případě rozšířené reality je současná realita “obohacena” – tj. člověk vidí v digitálních brýlích nebo na displeji chytrého telefonu kromě reality i další objekty. Naproti tomu u virtuální reality se uživatelé pohybují ve zcela digitálních světě.
V roce 2021 dostala obě témata zvláštní impuls. Mark Zuckerberg za společnost Meta (dříve Facebook) oznámil, že se plně zaměří na “metaverse” (Představte si metaverse jako 3D internet), a proto také přejmenoval společnost. Dá se očekávat, že i v roce 2022 toto téma udělá další skoky. Facebook, Instagram a podobné služby pak budou stále více obohacovány o virtuální nebo rozšířené prvky.
Jak vidíte, máme se rozhodně na co těšit. Video obsah bude v roce klíčem k úspěchu na sociálních sítích.