Google Analytics 4
Od 1. července 2023 končí podpora nejpoužívanějšího zdarma dostupného nástroje na webovou analytiku Universal Analytics, známého jako Google Analytics 3. Připravte se na přechod ke Google Analytics 4 včas!
Připravili jsme pro vás balíčky konkrétních služeb na míru, které pomohou adaptovat vaše podnikání na nové GA4 bez možnosti ztráty přístupu k historickým datům. Zároveň vás naučíme, jak v novém analytickém prostředí co nejefektivněji pracovat.
pomůžeme vám s přechodem na GA4
Agenturní tým analytiků a expertů na webové měření připravil sadu produktů pro všechny, kdo ocení pomoc s bezproblémovým a rychlým přechodem z Google Analytics Universal na Google Analytics 4. Navíc s garancí převodu veškerých původních dat a jejich přizpůsobení novým metrikám. Neváhejte se na nás obrátit, ať už vedete malý nebo velký projekt. Rádi vám poradíme s výběrem efektivních produktů splňujících vaše představy i potřeby.
založení GA4 a nastavení
Je třeba mít založené GA4 Property v Google Analytics. Zároveň musíte zkontrolovat jejich správné nastavení a funkčnost, tedy zda Property správně spravuje všechna potřebná data stejně, jako jste byli zvyklí v Universal Analytics.
Jedná se o první krok ve světě GA4 analytiky, s jehož pomocí přenesete konkrétní nastavení sběru dat o vašich webech z prostředí UA do GA4.
nastavení GA4 dashboardů
GA4 neobsahují standardní pohledy na data, jako poskytovala UA, nebo jen ve velmi omezené míře. Proto je musíte vytvořit.
Během tohoto procesu pro vás připravíme v GA4 takové pohledy na datové reporty, na jaké jste byli zvyklí v UA.
Nastavení oblíbených dashboardů výrazně usnadní přechod na GA4 všem jejich budoucím uživatelům.
import nákladů do GA4
Import nákladů z reklamních systémů umožní sledovat investice do online reklamy a měřit jejich výkon pomocí GA4.
Přímo v rozhraní můžete porovnávat jednotlivé systémy z pohledu metrik porovnávajících podíl nákladů na obratu (PNO), návratnost investovaných prostředků (ROI) nebo jejich efektivitu (ROAS).
Data získaná pomocí GA4 se dají vyexportovat do reportovacích systémů, jako jsou GDS, Power BI a další.
GA4 pro eCommerce
Dokážeme nastavit měření tržeb i obratu, stejně jako produktových analýz podle jejich názvu nebo kategorie.
Umíme sestavit kompletní ecommerce funnel včetně opuštění košíku a dalších analytických metrik, specifických pro eshopy postavené na standardizovaných ecommerce platformách, jako jsou Shoptet nebo Shopify. Naše řešení ale ocení i menší projekty nebo internetové obchody vytvořené na míru.
Neváhejte nás kontaktovat!
sjednocení historických dat
Vaše starší data máte uložena v UA a novější se generují z GA4. Občas ale potřebujete připravit dlouhodobější analýzy nebo porovnat výkony během jednotlivých časových úseků.
Klasickým příkladem je srovnání výsledků z minulého měsíce se stejným měsícem loňského roku.
Díky sjednocení dat z UA a GA4 můžete pomocí Google Looker Studio vytvářet podobné analýzy i v grafické podobě.
GA4 kompletní balíček
Všechny služby související s nasazením GA4 nabízíme v jednom balíčku za zvýhodněnou cenu.
Získáte jistotu, že jste dokonale připraveni na nástup GA4 a ukončení podpory UA vás nemůže ničím překvapit. I nadále budete mít k dispozici všechna data potřebná k řízení vašeho podnikání.
Součástí nabídky není nastavení ecommerce projektů.
Proč řešit přechod na GA4?
- Po ukončení UA Google nepřevede data z UA do GA4
- GA4 účet má správně sbírat data už dnes
- Nikdo neví, co se stane s daty v UA po 1. červenci 2023
- Dlouhodobější srovnání dat je třeba řešit mimo GA, například v GLS
- Včera bylo pozdě... Vyřešte si GA4 analytiku dnes!
Často kladené otázky
Co je to Google Analytics 4?
Služba Google Analytics 4 měří data z vašeho webu a aplikací. S jejich pomocí zjistíte, kolik uživatelů na stránky přišlo, odkud pocházejí, jak se na web dostali, jaké stránky webu viděli, co nakoupili nebo na která místa na stránkách klikali a mnoho dalšího.
Jsou GA4 zdarma?
Google Analytics 4 jsou standardně zdarma. Nabízejí i placenou verzi, určenou pro velké e-shopy, které zasílají do Google Analytics 4 obrovské objemy dat.
Jaký je rozdíl mezi UA a GA4?
GA4 vypadají na první pohled velmi podobně jako UA, největší rozdíl spočívá v datovém modelu měřícím data. Datový model UA je postavený na relacích (session_based), naproti tomu GA4 využívá datový model založený na událostech (event_based). Nově zvolené řešení je flexibilnější, protože můžete každé události přidat vlastní parametry.
Kolik stojí GA4 360?
Placená verze GA4 zatím nemá oficiálně stanovený ceník, cenová úroveň vždy závisí na individuální konzultaci s Googlem. Jejich cena obvykle začíná na padesáti tisících dolarů.
Existuje GA4 eCommerce modul?
Ano, existuje. Jeho specifikace se ale od UA liší.
Je možné zobrazit data z UA v GA4?
Nelze. GA4 je nová služba, která vyžaduje nastavení svého vlastního měření, a data z UA není možné převést přímo do GA4.
Potřebuji GA4?
Všem webům a online aplikacim doporučujeme zprovoznit GA4. Bez této služby už brzy nebudete vědět, co se děje na vašem webu a nezískáte žádná data o jeho uživatelích.
Všechny tyto údaje jsou klíčové jak pro vaše marketéry a webové správce nebo analytiky, tak pro externí SEO nebo PPC konzultanty.
Kdy mám začít řešit přechod na GA4?
Pokud stále nemáte GA4 nasazeny, pak ideálně ihned. Podpora UA ze strany Googlu bude 1. července 2023 ukončena, a proto potřebujete začít sbírat data do GA4 co nejdříve.
Kolik mě bude stát přechod na GA4?
Samotný Google si žádné poplatky neúčtuje a pokud jste technicky zdatní, zvládnete si GA4 nastavit sami. Pokud ne, doporučujeme implementaci svěřit agentuře nebo datovému analytikovi.
Zvládnu nastavit GA4 sám?
Nasadit základní měřící kód je relativně snadné. Ale vyznat se v nově koncipovaném rozhraní GA4, správně nastavit všechny potřebné metriky, vytvořit datové přehledy, na jaké jste zvyklí nebo naučit se orientovat v získaných údajích a sestavování potřebných reportů, to už je poněkud těžší oříšek.
naše úspěšné projekty
Máme přehled o všech novinkách a změnách, které se v digitálním světě dějí, a umíme je pro naše klienty využít jako první. Přesně to se nám povedlo v následujících projektech.
Inspirujte se naší prací!
65% snížení nákladů na objednávku
Projektu Zájezdy.cz, který je druhým největším prodejcem zájezdů v ČR, jsme pomohli meziročně zdvojnásobit počet objednávek dovolených a zároveň o 65 % snížit marketingové náklady na získání objednávky.
4 země s řízenou frekvencí a zásahem
Životní pojištění je asi nejsložitější pojištění na prodej. Rozhodovací proces zákazníka při jeho výběru typicky trvá několik měsíců. I přes to se nám pro Mutumutu podařilo dosáhnout významné pozice na trhu.
65% snížení nákladů na objednávku
Pro exkluzivního distributora Nintenda spravujeme mediální investici v ČR, SR, HU a PL. Zajišťujeme programatické bannery a YouTube reklamu s řízenou frekvenci napříč těmito kanály a přímým nákupem. Zároveň využíváme speciálních HTML5 kreativ, které unikátně upravujeme pro formát Display Video 360.
snížení nákladů na objednávku
Projektu Zájezdy.cz, který je druhým největším prodejcem zájezdů v ČR, jsme pomohli meziročně zdvojnásobit počet objednávek dovolených a zároveň o 65 % snížit marketingové náklady na získání objednávky.
zvýšený prodej životního pojištění
Životní pojištění je asi nejsložitější pojištění na prodej. Rozhodovací proces zákazníka při jeho výběru typicky trvá několik měsíců. I přes to se nám pro Mutumutu podařilo dosáhnout významné pozice na trhu.
s řízenou frekvencí a zásahem
Pro exkluzivního distributora Nintenda spravujeme mediální investici v ČR, SR, HU a PL. Zajišťujeme programatické bannery a YouTube reklamu s řízenou frekvenci napříč těmito kanály a přímým nákupem. Zároveň využíváme speciálních HTML5 kreativ, které unikátně upravujeme pro formát Display Video 360.
inovujeme společně
Nebáli se změny a teď patří mezi naše úspěšné a spokojené klienty.
Přidejte se k nim i vy.