Konference Innovation Lab uvítala na sklonku minulého roku zástupce reklamního byznysu v nových prostorách pořádající agentury Visibility Digital.
Druhý ročník exkluzivní akce, která si klade ambiciózní cíl seznamovat marketingové ředitele největších českých firem s aktuálními trendy ze světa internetové reklamy, předvedl širokou škálu možných novinek, chystaných změn a vhodných nástrojů. Špičce tuzemských zadavatelů také představil nové konferenční prostory nazvané jednoduše Vedle, přímo sousedící s novým smíchovským sídlem agentury Visibility.
Účastníky uvítal z pozice organizátora Vojtěch Foukal, ředitel Visibility Digital. Zdůraznil nutnost flexibility, bez níž se agentury ani zadavatelé během krizového období neobejdou. Konkrétně se událostem formujícím letošní rok v online byznyse i výhledu pro rok následující věnoval v rozsáhlém rozhovoru pro odborný server Mediář.
Své tipy a doporučení ohledně efektivního řízení, dostatečného využití a také výsledné kvality reklamních investic napříč digitálními kanály posluchačům přednesl Jan Šindelář, manažer displejové a video reklamy ve společnosti Google. Zdůraznil mimo jiné možnosti Googlu při škálování frekvence zadaných kampaní.
Jedno z největších internetových médií na českém trhu na akci reprezentoval obchodní ředitel Tomáš Búřil ze společnosti Seznam. Ve své přednášce navrhl inzerentům několik funkčních postupů, jak se vypořádat s nepříjemnou situací cílení reklamy v době čím dál více limitující využití cookies. Navázal tak na loňskou přednášku Jakuba Drahokoupila z vydavatelství Czech News Center.
Nejmodernější metody výzkumu prezentoval Hynek Špinar, obchodní ředitel agentury Behavio. Marketéry musel zaujmout už název jeho přednášky, tvrdící, že “emoce nestačí”. Představil metody, jak zkoumat podvědomá, nejen nákupní rozhodnutí.
Po nezbytném občerstvení následoval blok agentury Httpool, jejíž zástupci postupně představili “nejpodceňovanější kanály letošního roku”. Na stejné téma točí Visibility i pravidelný video podcast a celé problematice se podrobně věnoval také článek na webu Mediaguru. Jako první z podceňovaných mediálních nástrojů nastoupil Twitter v podání svého zástupce u httpool Petra Touše.
Toušův agenturní kolega Levan Kezua se věnoval síti TikTok, kterou má na starosti v rámci českého, slovenského a maďarského trhu. „Českému TikToku se od loňského do letošního listopadu povedlo dosáhnout meziročního nárůstu počtu uživatelů o padesát procent. Každý měsíc zavítá na TikTok přes dva miliony návštěvníků z České republiky, tedy skoro pětina tuzemské populace,“ podělil se o nejaktuálnější data Kezua.
Na možnosti hudební služby Spotify se zaměřil Oldřich Kratochvíl. „Jsme schopni zacílit reklamu na posluchače podcastů o ekonomice, oslovit příznivce sportovních pořadů, zaměřit se na zájemce o kulturní dění nebo třeba na kuchaře. Máme nadefinováno pět největších cílových skupin, těmi nejbonitnějšími jsou sportovci a rodiny s dětmi“, popsal možnosti cílení další z bohatého poolu agentury httpool.
Zajímavou komunikační platformu nabídla inzerentům campaign manažerka Monika Beranová. Populární americké diskusní fórum Reddit na českém trhu exkluzivně zastupuje právě httpool. Z Evropy na Reddit aktivně dochází 120 milionů zájemců, ale není zde tak výrazná převaha mužů jako ve Spojených státech. Z České republiky pak stránky navštěvuje 1,4 milionu uživatelů, což je mimochodem více, než uvádí Twitter, a Slovensko hlásí vlastních šest set tisíc.
Možnostem videoaplikace Snapchat se jako poslední možnosti z pestrého portfolia Httpool věnovala Kateryna Vodolazka. Podrobně platformu popsala v jednom z dílů video podcastu Visibility Digital i prostřednictvím článku na blogu agentury. Na blogu je i shrnující článek o nastupujících mediálních kanálech, pokoušejících se nahradit “tradiční” sociální sítě.
Hostitele z Visibility reprezentoval obchodní ředitel Robin Stržínek, který se zaměřil na reklamní možnosti a specifika vyjednávání se streamerskou platformou pro počítačové hráče Twitch. Její potenciál Robin detailně rozebírá v dalším díle video podcastu věnovanému opomíjeným mediálním kanálům a také na blogu agentury.
Závěrečnou case study obstaral marketingový ředitel společnosti LuckyBet Michal Krčmář. Podrobně popsal patálie při propagaci internetového kasína a nabídl návod na jeho propagaci doslova “facebooku navzdory”. Následovala už jen večeře a taneční zábava do brzkých ranních hodin.
Chcete se zúčastnit Innovation Lab 2023?