Nadčasovost tvrzení, že sex prodává, ilustruje pomocí reklamy na nejznámějších porno portálech další díl videopodcastu o opomíjených mediálních kanálech.
Ve čtvrtém pokračování podcastové série věnované menšinovým, ale zároveň nadějným komunikačním platformám, jejichž pozici v mediamixu by neměl pozorný marketér podceňovat, představil Libor Trlifaj z agentury Visibility Digital online reklamní systém TrafficJunky. Pozornost si tato síť zaslouží nejen deklarovaným počtem více než tří miliard impresí denně.
Uvedené počty impresí ale ne každý zadavatel využije. Kanadská firma TrafficJunky vznikla v roce 2008 a dnes coby DSP platforma zajišťuje prodej online reklamy pro několik hojně navštěvovaných, nezpoplatněných porno webů. Jako své vlajkové lodě uvádí Pornhub, Redtube, YouPorn nebo Tube8.
Jak Libor na úvod rozhovoru uznal, na českém trhu se systém ještě nestihl příliš etablovat. „Ačkoliv se jedná o relativně menšinovou záležitost, dokáže TrafficJunky díky své specializaci nabídnout poměrně zajímavé možnosti cílení. Ve srovnání s konkurenčními systémy je také o něco levnější. Pochopitelně ale není pro všechny,“ shrnuje na úvod plusy i mínusy kampaňový specialista z Visibility.
A kdo říká, že ne, kouká dodnes…
Známý zatím není ani přesný počet českých návštěvníků na stránkách zapojených do reklamní sítě TrafficJunky. „Pro slovenský trh se uvádí 2,5 milionu uživatelů. Prostou extrapolací dojdeme ke zhruba čtyřem až pěti milionům reálných českých uživatelů, měsíčně se pohybujících na námi zasažitelných webech,“ myslí si Trlifaj. Z údajů prezentovaných TrafficJunky tedy vlastně vyplývá, že každý druhý Čech nebo Slovák připojený k internetu sleduje porno.
Stránky zapojené do systému TrafficJunky nabízejí víceméně standardní rozhraní, nijak se nelišící od konkurenčních řešení. „Za bonus považuji přímý support ve formě accounta, který je klientům k dispozici, dokáže jim po telefonu poradit a nastavit vše potřebné. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že reagují velice pohotově, jen je potřeba počítat s časovým posunem, protože centrála sídlí v Kanadě,“ varuje Trlifaj.
Navíc podle něj není problém vyžádat si potřebná práva a kampaně si jako zadavatel spravovat vlastními silami. Přesto je příjemné vědět, že kromě perfektně zpracované nápovědy je k dispozici i ochotný asistent.
Nové okno jako nejúspěšnější formát
Mezi nejčastěji nabízené reklamní formáty patří klasické bannery a video spoty. „Často využíváme i ne úplně běžný reklamní formát pop-under. Jedná se o okno nově vyskakující v prohlížeči, na kterém se zobrazí landing page konkrétní kampaně,“ popisuje specifikum porno webů Libor.
Díky osobitému principu se CTR blíží ke stu procentům a znamená poměrně levně přivedený traffic na inzerovaný web. „Jak název napovídá, tento traffic může být do jisté míry „junky“ (tedy odpad). Ale registrujeme i hodně zajímavých last clickových konverzí, a co se týče CPA, blížíme se běžně hodnotám dosaženým u displejových kampaní přicházejících skrze Google Ads nebo Sklik,“ hájí své zboží Trlifaj. Pokud byl součástí kampaně pop-under, dosahoval traffic tři až čtyřikrát vyšší úrovně, než tomu bylo u běžné kampaně a organicu.
Systém TrafficJunky lze využít pro brandové kampaně i čistě výkonově zaměřené reklamy. „Nikdo nemůže počítat s cenou za konverzi podle výkonnostních nebo search kampaní,“ zdůrazňuje Trlifaj. Výsledná podoba kampaně záleží samozřejme na domluvě s klientem, jeho požadavcích a stanovených cílech kampaně. „Opět se nám osvědčili zmínění kanadští přátelé na telefonu, schopní klientovi vysvětlit, jakou formu kampaně a proč by měl v daném případě využít,“ popisuje spolupráci Libor.
Případné trackování uživatelů řeší tým agentury Visibility připojováním UTM parametrů k finálním URL, protože v TrafficJunky systému není defaultně nastavené automatické tagování. V Google Analytics pak mohou správci kampaně sledovat i asistované konverze a podle částí URL je vyhodnocovat a porovnávat s dalšími statistikami. Propojení trackování mezi TrafficJunky a systémy, jako je Campaign Manager nebo AdWords, zatím nefunguje.
Nebát se a inzerovat!
Inzerce v síti TrafficJunky je podle Libora ideální pro klienty, kteří se neberou příliš vážně. V současnosti intenzivně spolupracuje s online casinem Lucky Bet, zajímavé kampaně realizují i některé eshopy nebo firmy ze sektoru služeb. „Zadavatelé si pochopitelně musí případnou spolupráci dobře rozmyslet, vždyť dobrou pověst mají jen jednu a její udržení je pro obchod nezbytné,“ varuje Trlifaj.
TrafficJunky už několikrát změnil podmínky pro dobíjení kreditu na připravované kampaně. „Existují de facto tři možnosti, ale všechny jsou pro nás nereálné. Jeden ze způsobů fungoval také pro OnlyFans a uživatelům umožňoval i přímý výběr peněz, ale nastavení celého procesu bylo zbytečně složité,“ tvrdí Libor. TrafficJunky nakonec vystavuje klasické faktury a z hlediska klientů není problém domluvit si vyhovující způsob platby.
Co se týče peněz, v případě bannerů vychází CPM kolem 0,2 až 0,3 dolaru. „U pop-underů, kde se každé zobrazení dá označit za proklik, jsme se pohybovali okolo dvou až tří dolarů za tisíc zobrazení. Ale CPC je pak někde kolem dvou tisícin dolaru,“ počítá Trlifaj. Tak nízkých hodnot dosahují konverze právě proto, že se proklikovost započítává automaticky.
Českým inzerentům by na rozjezd doporučil Pornhub. S více než stodvaceti miliony denních návštěv je nejhodnotnějším webem z desítky portálů zapojených do systému TrafficJunky. Když se reklama na Pornhubu klientům osvědčí, doporučuje Libor postupně přidávat další weby a kampaně podrobněji segmentovat.
Reklamní systémy jako TrafficJunky jsou podle něj vhodné pro klienty, kteří se se nebojí riskovat. „Na druhou stranu zařadit v tuto chvíli tyto weby do marketingového funnelu může mít nevyzpytatelné následky. Přeci jen se jedná o nový kanál, s nímž tuzemský trh nemá moc zkušeností,“ uznává jisté limity.
Nasazení reklam do sítě TrafficJunky ale rozhodně doporučuje všem, které zaujme nabízená cílová skupina. “Pokud nebudeme zkoušet žádné, i třeba jen trochu rizikové novinky, nikdy nedostaneme šanci zjistit, co všechno mohou dokázat,“ nedá se Libor zastavit ve svém optimismu.