Letošní Mobile Marketing Forum nabídlo posluchačům dvě roviny přednášek, rovnoměrně rozdělené na dvě poloviny. Jedna se věnovala UX a technikáliím jednotlivých kampaní, druhá pak marketingovým strategiím využívajících k propagaci daného produktu mobilní platformy. Oba požadavky pak ve svojí prezentaci skombinoval Vojtěch Foukal z agentury Visibility Digital, když přítomným představil první AR multikanálovou kampaň v Evropě. Launch hydramatických rtěnek Avon se díky rozšířené realitě stal nejúspěšnějším uvedením na trh v zemi, kde rtěnky nemají zdaleka takové zázemí jako v Polsku nebo na Balkáně. Kampaň podrobně popisuje článek na webu Mediaguru.cz, podrobně jsme se jí věnovali i na našem blogu.
O VISI přednášce informoval i odborný server Mediaguru.cz
Bez videa jste na sítích ztraceni
Kreativní stránce mobilních kampaní se věnovala dvojice odborníků na sociální sítě z agentury Ogilvy, Barbora Šumanská a Jan Fryč. Zdůraznili, že dnešní kampaně mají sotva jednu vteřinu na upoutání spotřebitele, přičemž devadesát procent uživatelů sleduje videa bez zvuku. Proto je bezpodmínečně nutné vytvořit příběh, který funguje i bez zvuku nebo využít titulky, protože základním nástrojem pro získání pozornosti jsou chytlavé popisky. Internetovou reklamu konzumují uživatelé z 94 procent na mobilních zařízeních, proto považují oba kreativci za ideální formát reklamy čtverec. A protože většina diváků reklamu zavře před jejím dokončením, musí si zadavatelé pohlídat, že je jejich značka jasná a viditelná od samého začátku.
Oba prezentující také zdůraznili roli TikToku, který se podle nich stane novým gamechangerem. Z pohledu nastupující generace spotřebitelů je pak evidentní, že i sebekratší spot má větší vypovídající hodnotu než statický obrázek. I “tradiční” sociální sítě uznávají sílu videa, za které si třeba Facebook účtuje méně peněz než za standardní grafiku. Svoji roli hraje také retargeting, který není možný v případě, že spotřebitel pouze zahlédl obrázek. Naopak v případě videí je možné cílit třeba i na základě shlédnutého času.
A co děti? Mají si kde hrát…
Na konkrétní skupinu spotřebitelů, dnes tak populární Generaci Z se ve své prezentaci zaměřil Daniel Vachuna, Head of digital agentury This is Locco. Upozornil, že Gen Z je dnes už největší generací vůbec, protože tvoří takřka třicet procent světové populace a obstarává až čtyřicet procent všech online nákupů. Tři čtvrtě zástupců Generace Z nakupuje online, šedesát procent přes mobilní telefon. A jak tuto generaci efektivně oslovit? “Nechoďte daleko pro konverzi, i když se jedná o odevzdání informace,” doporučil Vachuna a jako ideální nástroje vyjmenoval, mikrobloging a krátká videa v kombinaci se silným vizuálem a nesmrtelným insightem. Easy, isn’t it?