Nový člen týmu Visibility, zkušený markeťák Levan Kezua, se s návštěvníky pravidelného VISIčtvrtku podělil o svoji specialitu – tvorbu reklamních kampaní na TikToku.
Před rokem 2020 byl TikTok vnímám jako jedno veliké roztančené video. Dodnes je pro něj typické, že automaticky spouštěná videa se defaultně rozběhnou se zapnutým zvukem a uživatelé to tolerují, protože na TikTok se chodí primárně pobavit. Ale stejně jako věkové složení uživatelů se TikTok mění i v tomto ohledu. “Poslední rok nebo dva naznačují interní statistiky výrazný posun od zábavných videí ke kategorii zpravodajství. Odlišný mind set se projevuje i v sémantické rovině, kdy Facebook ‘checkujete’, zatímco TikTok, stejně jako třeba YouTube, sledujete,” upozornil Levan Kezua, od ledna fungující ve Visibility jako TikTok konzultant.
TikTok jako vyhledávač
Videoreklama také podle Levana pomáhá divákům zapamatovat si televizní spoty. Skoro třetina uživatelů TikToku je ochotna neskipnout reklamní videa, jejichž formátů síť nabízí celou řadu. “TikTok není sociální, ale contentová síť. I autor s deseti sledujícími může díky algoritmu dosáhnout desetitisícových zásahů,” láká uživatele Levan. Zároveň jim doporučuje nezanedbat indexaci videí kvůli pozici ve vyhledávání. Samotný Google ve své studii zmiňuje odliv části generace Z, které TikTok nahrazuje jeho video search engine.
Dalším zásadním faktorem, proč by zadavatelé neměli TikTok opomíjet, je jeho nesporné stárnutí. Poslední dostupné údaje z ledna 2022 přisuzovaly věkové skupině 13 až 17 let podíl jedenácti procent, od té doby se již na tuto kategorii cílit nesmí a nereportuje se. Podle Levana se dnes nejmladší uživatelé orientují spíše na stále živý Snapchat nebo Spotify. V Japonsku, kde měsíčně navštěvuje TikTok 25 milionů uživatelů, je polovina z nich starší 35 let.
Kromě řady reklamních formátů nezapomněl Levan zdůraznit finanční stránku věci, kdy CPM stanovil na 1,62 Euro. Jedná se ale o dynamický údaj, měnící se každý měsíc, ale stále vychází levněji než Meta platformy. Levan považuje TikTok za ideální nástroj pro brandové kampaně. “Při nákupu celého inventory jste schopni oslovit i milion reálných uživatelů,” vyzývá Levan zadavatele.
Nepodceňujte kreativitu!
Stejně jako kampaňová specialistka Klára Černá, která jeho prezentaci doplnila několika praktickými ukázkami kampaní, zdůrazňoval Levan klíčovou roli kreativní stránky. “Až devadesát procent úspěchu záleží na kreativě,” varoval posluchače. TikTok nazval “fullfunnelovým nástrojem s performance potenciálem na konverze” s tím, že od příštího roku se chce TikTok více soustředit právě na nástroje výkonnostního marketingu. Už v červenci by měla být reklama pro TikTok dostupná i na Slovensku.
Klára se svým týmem dosáhla při konkrétní kampani dokonce na CPM 0,8 eura, kdy však ve stejném období za stejnou reklamu v totožném formátu zaplatili Facebooku dvě eura a YouTube 4,80 eur. U každé kampaně je podle ní klíčové neustálé testování. “Systém se neustále vyvíjí a není možné postupovat podle toho, co fungovalo před rokem,” upozorňuje. Ovšem sebelepší optimalizace nedokáže nahradit nefungující kreativu.
Návštěvníky ještě na závěr pozdravil v publiku přítomný Piotr Žurkowski z polské pobočky TikToku. Na dotaz ohledně bezpečnosti TikToku ujistil tazatele, že mimo jiné díky třímiliardové investici do norského datacentra bude na konci letošního roku “TikTok bezpečnější než Google nebo American Express”.
Nenechte si ujít další VISIčtvrtek 29. února s podtitulem Jak na chytřejší nákup online médií!