Spolupráce s influencery musí být autentická! To už dnes ví skoro každý, koho marketing zajímá. Jak ale skutečné autenticity dosáhnout?
Nejdůležitější zásadou pro vybudování oboustranně prospěšných vztahů s influencery je jejich udržování. Nejedná se o jednorázový kšeft, který po skončení uzavřete. S každým novým partnerstvím vás čeká dost mravenčí práce, potřebné k udržení oné vytoužené autenticity. Spolupráci s každým tvůrcem je potřeba patřičně živit, aby zůstala uvěřitelnou.
Autenticita není jednorázovým úkonem
Fungující spolupráce je z principu organická a přirozeně se doplňující, je tedy přesným opakem zaplacené kooperace, tlačící pouze na zvýšení prodejů. Když je spolupráce se značkami pojímána jako reklama vytvářená čistě pro marketingové účely, snadno se stává neautentickou. Vaše publikum musí uvěřit, že tvůrce značkového obsahu má váš brand upřímně rád a reálně ho využívá v běžné praxi.
Vztah influencera se značkou je do značné míry závislý na samotném klientovi:
- Nebojte se mluvit o výhodách i nevýhodách vašeho produktu
- Zvolte si správného tvůrce, který souzní s hodnotami vaší značky
- Poskytněte mu dostatek tvůrčí volnosti
Ale záleží samozřejmě i na tvůrci:
- Doporučení musí být upřímná, aby mu jeho publikum uvěřilo
- Vždy je potřeba jasně uvést, že se jedná o placenou spolupráci
Zvolte správný přístup při tvorbě obsahu
Nejlepším řešením je provázat osobní příběh tvůrce s vaším produktem. Diváci tak mohou získat nový náhled na inzerované zboží a váš marketing může zasáhnout nové posluchače, kteří řeší stejné problémy, jako vámi zvolený tvůrce.
Co vám pomůže při výběru správného spolupracovníka?
- Témata, o kterých obvykle hovoří
- Co ve svých videích doporučují, jaké hodnoty preferují a co sdílejí prostřednictvím svých postů nebo storíček?
- Proti čemu se vymezují a co nemají rádi?
Vyberte si influencera, který už vaši značku využívá
Nejlepšími influencery jsou zákazníci, kteří váš produkt už dávno zbožňují. Prohlédněte si naskrz ekosystém vaší značky (zákaznické CRM, lidé, kteří lajkují váš obsah na sociálních sítích apod.) a vytipujte si možné spolupracovníky s dostatkem followerů ve vaší cílové demografické skupině.
Hodně influencerů sleduje zajímavé produkty a o ty nejlepší se dělí se svými diváky. Pokud některý z nich už zná vaše produkty nebo je dokonce používá, bude výsledné partnerství mnohem uvěřitelnější než nově navázaná spolupráce s někým, kdo o vaší značce v životě neslyšel. Na vyhledání vhodných influencerů existují i specializované online nástroje, které protřídí vaše fanoušky podle zadaných kritérií.
Jak postupovat při nově navázané spolupráci?
Využít zákazníky jako influencery je ideální varianta, ale ve skutečnosti většina značek nenajde dostatek reálných možností mezi svými fanoušky. Pokud potřebujete navázat spolupráci s nově osloveným influencerem, máte dvě možnosti:
- Zašlete mu/jí váš produkt: Získáte tak možnost bezprostřední reakce na dodané zboží. Domluvte si rozhovor až si váš výrobek vyzkouší.
- Zařiďte si online call s vybraným influencerem: Rozhovor dodá spolupráci potřebnou hloubku, kterou při standardní korespondenci nezískáte. Zjistíte, zda se vaše nabídka oslovenému tvůrci líbí, nakolik ho vaše výrobky nadchly nebo jestli vás bere jenom jako další placenou spolupráci.
Budujte více dlouhodobých partnerství
Dlouhodobé partnerství je další buzzword ve světě influencer marketingu. I když není vhodný pro všechny značky, je ideálním faktorem pro zvýšení potřebné autenticity.
- Když se s tvůrcem lépe poznáte, můžete mu s větší mírou jistoty poskytnout potřebnou míru tvůrčí volnosti, díky níž získá jeho hlas potřebnou osobitost i patřičnou autenticitu.
- Dlouhodobé spolupráce dokazují, že se nejedná o jednorázovou komerční transakci, kterou tvůrce jen “platí složenky”.
- Tvůrci mohou předvést více způsobů, jakým vaše produkty využívají ve svém každodenním životě. Vznikne tak více autentického a organického obsahu.
- Diváci si začnou spojovat vaši značku s vybraným influencerem, pokud bude vaše produkty propagovat kontinuálně. Trvalá kooperace je důvěryhodnější pro všechny zúčastněné.
Staňte se nejoblíbenějším partnerem vašeho influencera
Opravdu autentické spolupráce vznikají rovnou měrou před kamerou i v zákulisí. Pokud má influencer vaši značku upřímně rád a ví, že jste spolehlivým partnerem, a práce je pro něj zábavná, zákonitě se spolupráce stává autentičtější. Entuziasmus, stejně jako jeho nedostatek, se okamžitě projeví i na obrazovce.
- Snažte se spolupráci co nejvíce odlehčit
- Podporujte cíle vašich spolupracovníků a pomáhejte jim, jak to jen jde
- Buďte štědří, když se spolupráce daří
- Setkávejte se se spolupracovníky na osobní bázi nebo prostřednictvím callů tak často, jak jen je to možné
- Snažte se vybudovat i mimopracovní vztah
Nebojte se obětovat potřebný čas, abyste se ujistili, že vaše sdělení má stejnou tonalitu, jakou vybraný tvůrce používá při komunikaci se svými fanoušky. Hodně spoluprací se odehrává na čistě komerční bázi a každá, která z této řady vybočuje, prospívá celému konceptu influencer marketingu.
Potřebujete se poradit při výběru vhodného influencera?
Obraťte se na nás!
Odebírejte náš newsletter
Pravidelný přístup k novinkám ze světa marketingu, pozvánkám na události a sem tam i k pár informacím ze světa samotné Visibility.