Agentura Visibility podpořila sedmý ročník NEkonference, věnující se vztahu nejmladší zákaznické skupiny a influencer marketingu. Který influencer je nejkontroverznější a kdo si účtuje nejvíc?
Tradiční podzimní NEkonferenci pořádá spolek Markething, sdružující studenty, absolventy a přednášející oboru Marketingová komunikace a public relations na pražské Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Letošní ročník se věnoval spolupráci s influencery a jejich vlivu na nejmladší spotřebitele z Generace Z. Pojďme si tedy zrekapitulovat, co si zástupci Gen Z myslí o placených partnerstvích.
Co na to marketéři
Stejně jako loni i letos podpořila agentura Visibility konání konference, za což si její zástupci vysloužili účast ve vědomostní soutěži nazvané Co na to marketéři. V ní se účastníci snažili uhodnout názory dnešních studentů marketingové komunikace na spolupráci s influencery. Proti sobě soupeřili kromě Davida Kotrče a Adriany Maternové z Visibility ještě zástupci agentur WMC/Grey a Close Friends. Nejvíce bodů si nakonec odnesli posledně jmenovaní, každopádně VISItým podpořil organizátory soutěže zdaleka nejvyšší částkou ze všech soutěžících.
V pěti soutěžních kolech měli účastníci zjistit, koho dnešní studenti marketingu považuji za nejkontroverznějšího influencera české a slovenské scény, který z nich je nejhodnotnější, kterou značku považují budoucí marketéři za česko-slovenský lovebrand, která značka nejlépe komunikuje směrem k Gen Z a kdo z česko-slovenských influencerů je nejdražší.
A co si myslí studenti?
Mezi nejkontroverznější influencery zařadili dotázání studenti a studentky na první tři místa Sugar Bennyho, Tadeáše Kuběnu a Datla. Nejhodnotnějšími influencery se z pohledu respondentů stali Kovy, Johana Bázlerová (@jsemvobraze) a Jirka vysvětluje věci. Lovebrandem jsou pak v očích studentů a studentek na prvním místě Kofola, na druhém Plzeňský Prazdroj a bronzovými se staly suplementy Vilgain.
V kategorii značek, kterým se nejlépe daří komunikovat s nejmladší zákaznickou skupinou, se soutěžícím nepodařilo uhodnout ani jednu. Nezabrala Kofola, Notino, Prima Cool a dokonce ani na festivalech tak oblíbený Jägermeister. Na prvním místě se umístila aplikace pro výuku jazyků Duolingo, na druhém aerolinky Ryanair a na třetí příčce Red Bull.
A spolupráce se kterým z českých nebo slovenských influencerů bude podle studentů a studentek marketingu stát nejvíce? Nejdražším partnerem se spolehlivě stal Leoš Mareš, druhým nejnákladnějším je podle odhadu budoucích marketérů Jon Mariánek a nejlépe placenou ženou je podle respondentů a respondentek třetí Nikol Štíbrová. Blahopřejeme vítěznému týmu a těšíme se na další ročník NEkonference!
Vztahu mezi influencer marketingem a generací Z se bude věnovat i příští poVINNÝ VISIčtvrtek, který se uskuteční 31. října od 18 hodin ve smíchovském prostoru Vedle.space, sousedícím se sídlem agentury Visibility.
V případě zájmu se prosím zaregistrujte zde.