Jaká rozšíření nabízí analytikům Google Chrome. Přinášíme 6 tipů, které vám zase o něco usnadní práci a dají prostor využít čas efektivněji.
Je analytika váš denní chleba? Pokud navíc používáte oblíbený prohlížeč Google Chrome, mohly by se vám hodit tipy na různá rozšíření, které Chrome analytikům (a nejenom jim) nabízí.
Google Tag Assistant
Jednoduchý nástroj pro kontrolu správnosti nasazení Google Analytics, Google Tag Manageru a remarketingových a konverzních kódů AdWords.
Hlavní nevýhodou Google Tag Assistant je, že neumožňuje měřit jiné kódy než nástrojů Google.
Ghostery
Podobně jako Google Tag Assistant i rozšíření Ghostery kontroluje nasazené měřící kódy – smysl tohoto rozšíření je ale v tom, že aktivně brání v odesílání informací o návštěvníkovi na reklamní servery. Ve výchozím stavu se odesílají všechny informace, teprve po explicitním zákazu je odesílání potlačeno.
Je to tedy nedocenitelný nástroj pro rychlou analýzu měřících a reklamních nástrojů používaných daným serverem.
YSlow
Výborné rozšíření pro rychlou kontrolu technické kvality stránky. Nástroj umí:
- Zjistit množství načítaného obsahu, zejména CSS a JS
- Zkontrolovat expiraci (zda mají prohlížeče povoleno cachovat obsah)
- Navrhnout konsolidaci obsahu
- Atd …
Malý tip: Vždycky je lepší zkontrolovat kromě Homepage ještě nějakou další stránku, občas se může HP od zbytku webu výrazně lišit.
Stylish
Geniální nástroj, pomocí kterého je možné napsat si vlastní CSS a aplikovat je na libovolném webu. Někteří lidé používají tento nástroj například na zvýraznění kontrastu textu, zvětšení písma, změnu fontu apod.
Já naproti tomu používám Stylish k tomu, abych zkusil „nanečisto“ některé úpravy webu před tím, než je doporučím k zapracování klientovi. Při troše znalostí CSS je dokonce možné vyzkoušet responsivitu, tedy přidat skládání bloků podle velikosti obrazovky.
Page Ruler
Žádné extra výhody od Page Ruleru neočekávajte. Jediné co můžete, je na libovolné stránce například nakreslit obdélník a nástroj vám poví, jak je široký, vysoký, jak je daleko od okrajů stránky apod. Nic víc, nic míň. Page Ruler se opravdu ale skvěle hodí k rychlému řešení nedorozumění s kodéry, klienty, kolegy, kteří se s vámi do krve hádají, že:
- Logo je přesně uprostřed stránky
- Ta malinká ikonka šroubováku má 60px na výšku
- Šířka stránky je určitě pod 1000px
AdBlock
U některých klientů to jinak nejde. Zkuste projít libovolným bulvárním serverem a neutopit se v záplavě reklam, popupů a jiného UX pekla.