Zlákal vás svět online marketingu, ale zatím ještě nemáte žádné zkušenosti? Přesto byste se rádi začlenili do pracovního procesu digitální agentury? Tyto 3 certifikáty vám pomohou nastartovat kariéru. Získáte díky nim přehled v online marketingu a vylepšíte svoje CVčko. Tak proč se do nich nepustit?
Vybrali jsme pro vás 3 certifikáty, které jsou úplně zadarmo. Budete do nich muset investovat jenom trochu svého času. A to je celkem malá investice, ne? Navíc mají tyto certifikáty v online světě zvuk. Řeč bude o certifikátech společností Google a Hubspot:
Tyto certifikáty zvládne opravdu každý, kdo má trochu odhodlání a zajímá se o dění v online prostředí. Pro Inbound Certifikate od Hubspotu budete také potřebovat znalost angličtiny, jelikož školící materiály a samotný test jsou pouze v tomto jazyce.
Proč absolvovat školení a získat certifikáty?
Podaří-li se vám certifikáty získat, nestanete se hned super odborníkem na daný nástroj nebo oblast. Na to budete potřebovat ještě roky praxe. Vyšlete ale svému potenciálnímu zaměstnavateli signál, že máte základní přehled o nástrojích a oboru, ve kterém chcete pracovat.
Zajímá vás, jak tyto certifikáty získat?
Certifikát z Inbound Marketingu
Společnosti stále více komunikují prostřednictvím sociálních sítí, blogů, infografik, e-booků a dalších forem textového, vizuálního nebo interaktivního obsahu.
Se znalostmi inbound metodologie zjistíte, jak nad obsahem přemýšlet strategii a cíleně ho využívat při přeměně návštěvníků webu na spokojené zákazníky.
Test si vyzkoušejte v HubSpot Academy.
Informace o testu
- Délka testu: 75 minut (bez přestávky)
- Počet otázek: 60 (více možností nebo správně/nesprávně)
- Počet pokusů: 3 (opakovat můžete po 48 hodinách, potom musíte čekat 30 dní)
- Minimálne skóre: 75 %
- Platnost certifikátu: 12 měsíců
Před zkouškou si nastudujte:
- Hubspot Academy – Před testem si můžete projít 12 lekcí, ve kterých se dozvíte o všech aspektech inbound marketingu. Každá lekce v sobě obsahuje videa, ale stáhnout si můžete i prezentaci nebo její textový přepis.
- Study Guide – HubSpot si pre uchazeče o certifikáte připravil i seznam otázek, se kterými se na zkoušce pravděpodobně setkáte. Když budete procházet jednotlivými lekcemi, nezapomeňte si zároveň prohlédnout i související otázky.
Certifikát z Google Analytics
Certifikáty z nástrojů Google Analytics a Adword byly kdysi zpoplatněné. Google se však rozhodl, že tyto kurzy otevře široké veřejnosti, a proto je můžete v současnosti absolvovat úplně zadarmo.
Google Analytics je základním kamenem webové analytiky. Chcete-li pracovat v onlinu, určitě byste měli ovládat alespoň základy používání tohoto nástroje. S kurzy z Analytics Academy je hravě získáte a pokud se budete snažit, získáte i certifikát – Google Analytics Individual Qualification.
Test můžete absolvovat po přihlášení na stránce Google Partners.
Informace o testu:
- Délka: 90 minut (bez přestávky)
- Počet otázek: 70 otázek (více možností)
- Počet pokusů: neomezeně (test můžete opakovat po 7 dnech)
- Minimální skóre: 80 %
- Platnost certifikátu: 18 měsíců
Před zkouškou si nastudujte:
- Digital Analytics Fundamentals – Google ve své Analytics Academy nabízí bezplatné kurzy, ve kterých vás krok za krokem provede základy webové analytiky v nástroji Google Analytics.
- Google Analytics Platform Principles – další ze série Google kurzů, který vám přiblíží, jak Google Analytics sbírá data a jak jich následně zpracovává a ukládá do reportů. Pokud poctivě projdete oběma kurzy, se závěrečnou zkouškou byste neměli mít větší problémy.
- Study Guide – speciální průvodce studiem na test GAIQ
- Centrum pomoci – Google má také vymakané Centrum pomoci, ve kterém najdete úplně všechno. Pokud vám v předešlých kurzech nebude něco jasné, v centru pomoci to určitě najdete. Většina článků je přeložená do češtiny, což může pomoci i méně zdatným angličtinářům.
- Google Analytics Test – zde si můžete vyzkoušet otázky, které sice nepřipravil Google, ale s některými z nich se můžete setkat v oficiálním testu.
Certifikát z Google Adwords
Vyznat se v největší online reklamní platformě na světě vám určitě pomůže s hledáním práce v agentuře nebo marketingovém oddělení. Abyste získali certifikáte z AdWords, musíte zvládnout minimálně dvě zkoušky:
- AdWords Fundamentals (povinné)
- Search Advertising (volitelné)
- Display Advertising (volitelné)
- Video Advertising (volitelné)
- Shopping Advertising (volitelné)
Jestliže výkonnostní reklama není zrovna vaše parketa, bude vám stačit zkouška ze Základů inzerce, kde získáte všeobecnější přehled o fungování AdWords.
Texty můžete absolvovat po přihlášení na stránce Google Partners.
Informáce o testu:
- Délka testu: 120 minut (bez přestávky)
- Počet otázek: 100 otázek
- Počet pokusů: neomezeně (test můžete opakovat po 7 dnech)
- Minimální skóre: 80 %
- Platnost certifikátu: 12 měsíců
Počet otázek se ve volitelných zkouškách mění.
Před zkouškou si nastudujte:
- Google Partners nabízí studijní materiály ke každému testu, stačí se přihlásit a studovat.
- AdWords Pomocník – stejně jako v Centru pomoci pro Google Analytics, i v Adwords Pomocníkovi najdete všechny potřebné informace o celé platformě.
- Video seriál Google Partners – odborníci Ondřej Sláma a Juraj Frank si pro vás připravili 10dílný video seriál, ve kterém vás provedou základy Google Adwords a připraví na absolvování zkoušky.
Doufáme, že jste díky našemu článku dostatečně motivovaní a co nejdříve se pustíte do zdolávání prvních zkoušek. Držíme palce!
Původní verzi článku od Mikuláše Prokopa najdete na blogu slovenské pobočky Visibility.