Sociální síť Tinder našla v tuzemsku první marketingové využití. Mezi profily seznámení chtivých millenials se v těchto dnech propašovaly mimetické medailonky opuštěných koček z útulku. Za neziskovou kampaní Chcipohlazení.cz pro Pražský spolek ochránců zvířat stojí digitální agentura VISIBILITY.
Nejprogresivnější sociální sít na seznamování současnosti, Tinder, našla v Česku své první marketingové pokořitele. Přestože tolik očekávaná reklama nebyla na této platformě zatím ještě spuštěna, na profilech už v těchto dnech narazíte na překvapivé tváře: čtyřnohé kočky z útulku. Neplní tam však pouze funkci okrasnou, zvyšující šanci na match; opuštění mazlíci se stávají samotnými uživateli této novodobé seznamky! Mezi osamocenými millenials si tak chtějí najít nové páníčky.
Volba právě tohoto netradičního média má jednoduché vysvětlení: „Pražský spolek na ochranu zvířat (PSOZ) disponuje 300 kočkami, které touží po společnosti a pohlazení. A na jakém místě najdete nejvyšší koncentraci lidí s úplně stejným zájmem? Na seznamce,” ukazuje jednoduchou rovnici Vojtěch Foukal, Managing Partner digitální agentury VISIBILITY, která stojí za celým projektem Chcipohlazení.cz.
Tinder byl tedy pro jeho tým jasnou volbou. „Ne nadarmo je Tinder aktuálně celosvětově nejpopulárnější sítí, kde se seznamují mladí lidé; jednoduchý mechanismus, efektivně minimalistický profil a vysoká uživatelská přívětivost okouzlily 80 milionů uživatelů. 15 milionů je na ní aktivních denně a každých 24 hodin vznikne 26 milionů vzájemných shod. V ČR už se počet uživatelů udává v řádu statisíců. To není zrovna malá síť, že?” vytahuje tvrdá data vedoucí projektu, Lenka Kotvová z VISIBILITY. Jak dále uvádí, 85 % uživatelům Tinderu je mezi 18 a 34 lety a nacházejí se v životní fázi, kdy jsou zpravidla zajištěni, ale chybí jim něčí přítomnost a blízkost. Zkrátka ideální doba pořídit si kočku – nebo třeba osmáka degu. I tito hlodavci patří mezi nalezence PSOZ a na Tinderu mají také svůj kreativní profil.
Jak ho poznáte? S notnou dávkou ostražitosti lehko: uživatel či uživatelka má zájmy jako nečekaný sprint nebo šlofíček na gauči, miluje ryby a v láskyplném objetí přímo vrní blahem. Propojený Instagram se kočkami jen hemží a jako společné zájmy vám pravděpodobně vyskočí stránky Whiskas, Bydlím u své kočky nebo muzikál Cats. Odhalení komplikuje jen fakt, že na každé fotce zvířeti zaclání i člověk, který mu propůjčuje hlas. Této role se osobně zhostili zástupci VISIBILITY a na Tinderu tak na vás může vykouknout jejich PPC specialista, social media manažerka, account manažerka, ale i Head of Social Media Kotvová či samotný nejvyšší, Managing Partner Foukal.
Kampaň Chcipohlazení.cz Pražského spolku na ochranu zvířat (PSOZ) odstartovala 4. října na Světový den zvířat. Za datem spuštění se však skrývá i vážnější příběh: „Na začátku října již tradičně náš útulek i depozita praskají ve švech. Kapacity nestačí a příjem nalezenců jasně převažuje výdej,” poodhaluje zákulisí Hana Janišová, předsedkyně PSOZ. A dodává: „Je to období, kdy dorůstají letošní koťata – a my žádné zvíře neodmítneme. Ba co víc, zásadně odmítáme smutnou praktiku některých jiných zařízení, která utrácejí tvorečky, jež do určité doby neumístí.” Proto raději hledají nové cesty, jak zajistit kočkám nový domov.
Digitální aktivace Chcipohlazení.cz
skvěle doplňuje aktuální, zejména outdoorovou komunikační kampaň PSOZ „Kočka – láska v každém věku”. Kromě již zmíněných profilů na seznamce se odehrává i na webové stránce, kam vede traffic výhradně z personalizovaných konverzací na Tinderu. Odměnou za kliknutí je pak uživateli antistresový live stream koťat z útulku, jehož zprostředkovává agentura NetRex. Samozřejmostí jsou i základní doprovodné informace k možné adopci.
Kontakty:
VISIBILITY
Lenka Kotvová | tel. 604 354 417 |
Head of Social Media a vedoucí projektu Chcipohlazení.cz | www.visibility.cz |
E-mail [email protected] | www.facebook.com/visibilitycz |
VISIBILITY je online agentura specializovaná na inovativní výkonnostní digitální marketing. Její misí je zviditelnit značky v online světě – a to dlouhodobě. Svým klientům pomáhá se SMM (Social Media Marketingem), PPC (Pay Per Click kampaněmi), SEO (Search Engine Optimalizací), Online Consultingem a kromě inovativních kampaní na míru poskytuje i odborná školení v oblasti SMM, PPC, SEO a UX/UI designu.
PSOZ
Hana Janišová | Tel. 728 193 712 |
Předsedkyně PSOZ a klient projektu Chcipohlazení.cz | www.psoz.cz |
E-mail [email protected] | www.facebook.com/KociciUtulek |
Transparentní účet 2000326202/2010 https://www.fio.cz/ib2/transparent?a=2000326202
PSOZ (Pražský spolek na ochranu zvířat) je dobrovolné sdružení lidí, kteří se aktivně zapojují do ochrany a péče o opuštěná zvířata. Již od roku 1991 PSOZ každoročně zachrání stovky zvířat (zejména koček), jimž poskytne veterinární péči, kastraci a aktivně shání nové majitele. O tyto zachráněné bezprizorní kočky pečuje v Útulku Kocour Felix v Klecanech, miniútulku na Praze 7 a v řadě depozit po celé Praze.
CHCI POHLAZENÍ
CHCIPOHLAZENÍ.CZ je unikátní projekt na umístění opuštěných koček ze SPOZ. Tato Tinder seznamka pro kočky využívá k oslovování potenciálních nových majitelů populární seznamovací sociální síť a nalezence z útulku prezentuje prostřednictvím kreativních profilů.