Připadá mi zábavné, jak někteří „profesionálové“ tvrdí o PPC reklamě, že je to černá ovce ve světě plném ideálních marketingových praktik. Pokud Vám bude někdo tvrdit, že PPC reklama je ztrátou času, zkuste ignorovat vše ostatní, co bude nadále říkat.
Realita je jednoduchá. Pro některé společnosti se PPC vyplatí, pro některé ne. Jak prosté, Watsone!
Ano, stejně jako u všech ostatních marketingových kampaní se výsledky mohou značně lišit. Do hry promlouvá spousty faktorů jako např. druh odvětví businessu, produkt a jeho cena, reklamní účinnost a mnoho dalšího. Pokud se tedy rozhodujete, zda vyzkoušet PPC, zvažte prosím jednu jednoduchou pravdu. Pokud Vám PPC vydělá peníze, pak to za to stojí.
OK, dejme tomu, že jste se rozhodli investovat do PPC reklamy. Nyní se nabízí otázka, zda si kampaně dělat sám nebo angažovat někoho zkušenějšího? Zde je pár důvodů, proč se vyplatí spolupracovat s reklamní agenturou.
Šetříte čas
Zřízení kampaně zabere spoustu času. Musíte udělat výzkum klíčových slov, psát reklamy a vytvořit nastavení kampaní. Ovšem tímto nekončíte. Kampaně vyžadují pravidelné sledování a řízení. Některé reklamní texty například fungují lépe než jiné. Jde o neustálý proces, kdy se snažíte zlepšovat míru prokliku (CTR) a snižovat cenu za každé kliknutí (CPC). Budete také muset sledovat, co dělají vaši konkurenti, optimalizovat nabídky pro klíčová slova, sledovat a neustále zlepšovat skóre kvality klíčových slov.
Musíte vědět, která klíčová slova fungují nejlépe, v jakých časech dne nebo dnů v týdnu jsou nejlepší konverze, která rozšíření kampaní fungují nejlépe a která umístění reklam jsou nejvíce zisková. Všechny tyto informace musíte správně použít k úpravě strategie.
To vše vyžaduje určitý čas a pokud nejste PPC specialista, bude Vám to trvat ještě o mnoho déle. Pokud tedy Vy nebo člen vašeho týmu tráví pár hodin týdně správou kampaní, zkuste vynásobit hodiny prosezené u kampaní hodinovou sazbou. Víte kam tím mířím?
Šetříte peníze a dosahujete lepších výsledků
Průměrný AdWords účet plýtvá 20 až 60% svého rozpočtu. Rozebereme si tři hlavní příčiny.
Za prvé, pokud nejste opatrní při volbě klíčových slov, jejich shod nebo nemáte pokrytá vylučující klíčová slova, reklamy se mohou zobrazovat na naprosto irelevantní vyhledávací dotazy. Pokud např. internetový obchod prodává mísy na vaření, opravdu se chce zobrazovat lidem, kteří hledají mísy záchodové?
Druhým způsobem, jak lidé přichází o peníze je, že neměří konverze. Pokud jsou správně nastaveny, znamená to, že máte možnost měřit, které klíčová fungují a která nikoliv. Toto je opět důležité k optimalizování strategie.
Třetí způsob, jak lidé plýtvají prostředky, je kvůli nekvalitnímu skóre klíčových slov. Kolik platíte za proklik záleží vždy na dvou faktorech: cena, kterou jste ochotni nabídnout za proklik a skóre kvality. Pokud je vaše skóre kvality nízké, pak budete muset platit za proklik více. Pokud je skóre kvality vysoké, budete platit méně.
Dobrá reklamní agentura zlepšuje skóre kvality klíčových slov a tedy snižuje celkové náklady. Získáte tak více kliknutí, konverzí a zákazníků za stejnou částku.
Online marketing se neustále mění
Svět PPC reklam je neustále v pohybu a mění se. Specialisté v agenturách jsou neustále pod přívalem nových informací a trendů ze světa online marketingu. Absolvují širokou škálu školení a musí se pořád vzdělávat. Někdo, kdo se tomuto oboru nevěnuje naplno se proti takovým lidem jen stěží prosadí
Otázka na závěr tedy zní:
Chcete dobře fungující PPC kampaň, která se neustále zlepšuje, inspiruje se novými trendy, vy se nemusíte o nic starat a jen občas zkontrolujete jak si vedete nebo radši drahou, časově náročnou a frustrující práci navíc?