Narazili jsme u nás v agentuře na takovou drobnou nepříjemnost při nasazování Google Merchant Center pro klienta. Před použitím GMC musíte nejprve
prokázat, že jste “vlastníky” webu, což jinými slovy znamená, že musíte buď:
- Vložit na web ověřovací soubor
- Vložit do kódu stránky speciální značku
- Ověřit web pomocí práv ke Google Analytics
- Ověřit web pomocí práv ke Google Tag Manager kontejneru
První, druhá i třetí možnost pro nás nepřipadaly v úvahu. Zaprvé nemáme přístup na FTP, zadruhé programátoři jsou pomalí, neochotní a drazí, zatřetí Google
Analytics jsou nasazeny přes GTM, takže by ověření nefungovalo.
Zbývala tedy možnost ověřit web pomocí GTM. Bohužel, z nějakého důvodu se ověření nezdařilo, prý je kód GTM na nevhodném místě, ale nepřišli jsme na to
proč. A i kdybychom to louskli, stejně by nám to nebylo nic platné – museli bychom o úpravu požádat programátory (kteří jsou pomalí, neochotní, …).
Řešení pomocí Google Webmaster Tools
Naštěstí pro nás existuje ještě takový nedokumentovaný trik, který spočívá v ověření vlastnictví domény pomocí Google Webmaster Tools. Vlastnictví v GMWT
totiž platí i pro další služby včetně Merchant Center. Oproti GMC ale nabízí ověřovací metodu navíc – DNS. Podmínkou je být vlastníkem domény podle GWMT,
což k naší radosti jsme.
- Samotný postup už je potom snadný:
- Přihlaste se do Google Webmaster Tools
- Vyberte požadovanou doménu
- V pravém horním rohu rozbalte Spravovat službu
- Vyberte přidat nebo odebrat uživatele
- Spravovat vlastníky služby
- Přidat nového vlastníka
Jakmile se podaří přidat nového vlastníka pomocí GWMT, mělo by automaticky dojít k ověření i uvnitř GMC, což snadno zjistíte obnovením stránky v Merchant
Centru.
Snad to někomu ušetří pár desítek nadávek. Kdyby to přesto nešlo, zkuste nám napsat, třeba něco vymyslíme.