Persony jako součást každé marketingové strategie
V rámci online marketingu i my ve Visibility připravujeme persony. Součástí každé on-line marketingové strategie je vypracovat persony, které identifikují vaše cílové publikum, tedy lidí, kteří se v něm nacházejí. Úlohou person je, abyste lépe poznali vaše zákazníky z pohledu toho, jak se chovají, co hledají, jaké mají technické schopnosti atd. Tím budete moci lépe zacílit všechny vaše on-line marketingové aktivity, SEO, PPC, sociální sítě a další vámi využívané.
Proces je většinou takový, že náš klient nám pošle podklady o tom, jak si představuje, že jeho zákazník vypadá, přidáme k tomu data např. z Google Analytics anebo z Facebook stránky a snažíme se vcítit do kůže potenciálního zákazníka a vypracovat popis osoby, která by mohla spadat do dané cílové skupiny.
Vše je to ale bez nějaké další reálné zkušenosti.
Poznejte vaše reálné zákazníky
Důležité je však to, že když opravdu myslíte identifikaci vašich person vážně a chcete se stoprocentně vcítit do kůže vašeho zákazníka, tak byste měli věnovat nějaký čas a peníze tomu, abyste si buď našli reálné zákazníky a s nimi si prošli reálny nákupní cyklus, anebo jiným způsobem zjistili, jak se tito lidé v reálném případe chovají.
Existuje totiž množství reálných aspektů, které nelze nikterak předvídat. Je tedy opravdu důležité věnovat nějaký čas a najít reálné zákazníky, s nimiž projdete celý nákupní cyklus.
Základní chyby prodejců v nákupním procesu
Pokud si chci třeba koupit auto, přijdu do prodejny a vyberu si konkrétní vůz, nechám si vypracovat cenovou nabídku, ale potom už k tomu mnohdy nemám žádný další servis. Prodejce se mi už ani neozve a je jim v podstatě jedno, zda jsem si to auto koupil u nich anebo někde jinde.
Je teda vidět, že určité procesy v jejich nákupním / prodejním procesu nefungují a toto může být problém, protože ti lidé buď nemají dostatečné znalosti, aby mi pomohli při mém nákupu, anebo jednoduše nemají připravené scénáře nákupu a nevědí, co zákazník může chtít, v jakém stádiu nákupu je a co by mu v tom stádiu nabídnout.
Pointa článku je skutečně investovat čas a peníze do toho, abyste zjistili, co vaši zákazníci reálně dělají, jaké problémy řeší. Je to opravdu klíčová věc, protože, pokud nebudete znát vaše zákazníky, jejich možné problémy, s kým se radí, kolik do toho investují času, jaké portály a vůbec jaké zdroje informací využívají, tak velmi těžko budete umět vytvořit obsah, nastavit správně a cíleně kampaně, připravovat produkt či službu. Jednoduše nebudete schopni připravit ucelenou strategii, a to nejen marketingu, která by dokázala podchytit správné lidi, tak, abyste své jim dokázali prodat své produkty či služby.