Znáte to? Zobrazil se vám banner s produkty, které jste si nedávno prohlíželi na webu, ale neobjednali jste si je. Jak je to možné? Virus v počítači? Určitě Ne. Jde o dynamický remarketing v obsahové síti reklamního systému Google AdWords nebo Skliku.
100% zásah
Je to vylepšená forma klasického (standardního) remarketingu, která cíli naprosto přesně. A jak je to možné?
Na webových stránkách, které jste si prohlédli, byly nastaveny tzv. cookies. Kvůli těmto souborům jste byli označeni jako návštěvník webové stránky a dostali jste se tak do seznamu uživatelů pro remarketing konkrétního webu.
Tímto způsobem jste konkrétnímu webu umožnili, aby vám prostřednictvím Google a jeho partnerů (GDN, Google Display Network) zobrazoval na různých místech po internetu reklamy založené na tom, co jste si na jeho webu prohlíželi.
Toto je dynamický remarketing. Reklama vám ukáže přesně to, o co jste někdy v minulosti projevili zájem.
Velkou výhodou je, že dynamická reklama vám může zobrazit kromě obrázku i aktuální cenu, výši slevy nebo popis produktu. A publikum je na rozdíl od standardního remarketingu vytvořené automaticky. Reklama se tak zobrazuje uživatelům, kteří už daný produkt viděli . Zde je vhodné vyloučit publikum, které již provedlo nějakou konverzi nebo objednávku.
Jakou remarketingovou strategii zvolit?
Je dobré zamyslet se nad těmito body:
1. Kdy a na jak dlouho cílit na potenciální klienty
To vždy závisí na typu podnikání. Zda jde o rychloobrátkové spotřební zboží (potraviny, drogerie, oblečení, …) nebo o něco, co si člověk kupuje párkrát za život (auto, elektronika, …). Hodně záleží i na ceně, při levném zboží lidé nepotřebují čas na rozmyšlenou a dynamický remarketing zde nemá moc velký význam. U dražších produktů má naopak význam obrovský.
U spotřebního zboží je možné dokonce cílit i na publikum, které u vás v minulosti provedlo nějaký nákup. Připomenete se mu, aby podobný nákup provedlo zas, a to v čase, který odhadnete na základě spotřeby produktu.
Dobrým vodítkem při rozhodování, zda použít dynamický remarketing, jsou statistiky Google Analytics. Tam vidíte chování svých zákazníků a také jak dlouho jim trvá rozhodnutí o koupi od první návštěvy webu.
2. Jaké slovní spojení použít v dynamické reklamě
Vzhledem k tomu, že potenciální zákazník (vaše remarketingové publikum) už viděl váš web a nic nekoupil (nevykonal žádnou konverzi), reklama by ho měla přesvědčit, aby tak učinil.
Proto by měla být bannerová nebo textová reklama dostatečně poutavá a obsahovat text s těmi správnými výrazy podle toho, co prodáváte/propagujete: „Poslední kusy”, „30% slevy”, „Akce”, „Poslední volná místa”, „Nová kolekce” apod.
3. Kolikrát denně zobrazovat reklamy dynamického remarketingu
Doporučujeme nastavit nízký limit zobrazení dynamické reklamy v obsahové síti za den – max. 5 zobrazení denně na 1 uživatele. Tvíravá reklama může mít totiž opačný efekt, než bychom si přáli.
A příště se podíváme na to, jak dynamický remarketing nastavit. 🙂