Jak aktualizace systému iOS 14 ovlivní výkon vaší reklamy na Facebooku
Společnost Apple dává již delší dobu uživatelům kontrolu nad sledováním reklam, ale nyní můžete podniknout kroky přímo k minimalizaci placené reklamy.
iOS 14 přinesl našim smartphonům nejen významné vizuální změny, ale především výrazné změny se vyvíjejí na pozadí, protože se Apple zaměřuje na soukromí aplikací a sledování aktivity.
Následná aktualizace, která má být zavedena v iOS 14.5, se soustředí na sledování reklam a poskytuje uživatelům větší kontrolu nad jejich daty. Tento krok vyvolal veřejnou debatu mezi Apple a Facebookem, přičemž Facebook je hluboce znepokojen tím, jak tato aktualizace ovlivní cílení a sledování reklam u mnoha malých podniků, které používají svou platformu pro marketing. Přestože společnost Apple vydala podrobné informace o aktualizaci, je důležité si uvědomit, že míra jejího dopadu na inzerenty se teprve uvidí.
Co víme o aktualizaci iOS 14
Novou vychytávkou s názvem App Tracking Transparency policy (ATT) společnost Apple potvrdila, že uživatelé budou požádáni o povolení, než budou aplikace moci pro sledovaní reklam třetích stran používat jedinečný identifikátor pro inzerenty (IDFA). Na straně aplikace bude vývojář požádán o povolení použít určité informace z jiných aplikací a webů pro reklamní účely, aby vyhověl ATT.
Tato aktualizace přidá do App Store novou obrazovku s výzvami s informacemi o ochraně osobních údajů aplikace, sledovacích údajích a propojených datech:
Důvody proč to Apple dělá,
- chce informovat uživatele o tom, jaké údaje bude aplikace sledovat, než ji nainstalují,
- chce dát uživateli na výběr, zda se při instalaci aplikace přihlásí ke sledování.
Jak tato aktualizace ovlivní inzerenty
Uživatelé budou mít s novou aktualizací mají možnost výslovně souhlasit/nesouhlasit s jejich sledováním a mnozí očekávají, že se značný počet uživatelů odhlásí. Při absenci těchto informací bude placená reklama značně narušena, ačkoli přesný dopad aktualizace bude znám až po zavedení.
Jak se dalo očekávat, aktualizace vyvolala nespočet otázek od inzerentů a vývojářů aplikací, které se stávají zřejmými až nyní.
Jak se připravit na změny
Facebook oficiálně načrtl změny, které inzerenti očekávají na své platformě. Aby se pokusil minimalizovat dopad ztráty dat z aktualizace iOS 14, vytvořil Facebook „Souhrné měření událostí“, které navrhl tak, aby bylo možné měřit výkon kampaně způsobem, který je konzistentní s rozhodnutími spotřebitelů o jejich datech.
Klíčové změny, které mohou uživatelé služby Facebook Ads očekávat a jak se na ně připravit:
Konverze: Inzerenti budou omezeni na 8 upřednostňovaných konverzních událostí na webu na každou doménu, tj. 8 událostí založených na pixelech, nebo osm vlastních konverzních událostí. Není nutná žádná akce a tato změna proběhne automaticky, ale je důležité naplánovat maximálně 8 konverzních událostí.
Ověření domény: Facebook přesouvá pixely do vlastnictví založeného na doméně. Pokud používáte pixely, ověřte svou doménu na Facebooku, abyste minimalizovali jakékoli narušení vašich dat. Ověření vaší domény je obzvláště důležité, pokud je váš pixel spravován více stranami.
Reportování výsledků: 28 denní atribuce jakéhokoli druhu již nebude podporována ani 7d enní atribuce po zobrazení. Historická data budou k dispozici pouze prostřednictvím rozhraní API. Připravte se na zmizení údajů o atribuci po zhlédnutí a stáhněte si svá historická data nyní pro obě okna a 28 denní proklik. Pokud používáte 28 denní okno, porovnejte 28 denní a 7 denní konverze po kliknutí, abyste zjistili, jak mohou být ovlivněny vaše hlášené konverze. Aktualizujte veškerá pravidla, která používáte a která jsou aktuálně vázána na 28 denní atribuci.
Cílení: s tím, jak se lidé po aktualizaci iOS 14 odhlásí ze sledování, počet připojení aplikací a vlastních segmentů publika pro aktivity na aplikacích a na webu pravděpodobně poklesne. Z tohoto důvodu rozšiřte své publikum a získejte více potenciálních zákazníků.
Co dalšího můžu jako inzerent udělat
Je opravdu důležité si uvědomit, že AAT bude k dispozici pouze uživatelům iOS 14.5 a míra odhlášení není známa. S ohledem na to musí všichni inzerenti v nadcházejících týdnech sledovat svá data, aby pochopili dopad této aktualizace. Sledujte výkon svých reklam pro iOS, připravte se na úplné zavedení aktualizací a v případě potřeby buďte připraveni kampaň upravit.