HubSpot: Marketingu budou letos dominovat krátké videoformáty

Content Marketing, Internetová reklama, Reklamní kampaně

Díky zapojení automatizace získají marketéři více času na náročnější a kreativní práci, kterou umělá inteligence nedokáže nahradit. Jak efektivně využívat AI nástroje poradí příručka věnovaná umělé inteligenci při tvorbě vhodného obsahu z dílny HubSpotu

It’s the economy…

Velkým tématem dnešních dnů je ekonomická krize a inflace, nutící zadavatele osekávat reklamní rozpočty a ovlivňující jejich plány na oslovení nových i udržení těch stávajících zákazníků. Pokud bude ekonomická recese pokračovat i letos, čtvrtina marketérů očekává snížení svých reklamních rozpočtů. Dvacet procent bude muset přizpůsobit své marketingové cíle, omezit jejich rozsah a uzpůsobit své plány ekonomické situaci. Na druhou stranu více než devadesát procent respondentů deklaruje, že jejich marketingový rozpočet zůstane letos na stejné úrovni jako loni, nebo se dokonce zvýší.

Oblasti, ve kterých marketéři očekávají snížení investic:

Naopak segmenty, které si úroveň investic udrží a nebo ji dokonce dokáží navýšit, jsou ty, které generují největší návratnost vložených prostředků. 

Více investic se dočkají:

Jak se změní marketingové rozpočty v roce 2023?

Dominantním reklamním nosičem bude podle autorů studie krátká videa, která díky platformám jako je YouTube, Instagram nebo TikTok vykazuje nejlepší poměr investic. Návratnost vložených prostředků dosahuje 25 procent, oproti dvanácti procentům v případě obrázků, devíti procent u příspěvků na blogu nebo sedmi procent vykzanovaných podcasty a infografikou. Rostoucí úloze video obsahu se na svém blogu detailně věnují i kolegové z agentury Autoarti.

Jan Brychta

Visibility Content Marketing Manager