Účastníky třetího ročníku konference Innovation Lab uvítal v prostoru Vedle.Space jménem pořádající agentury Visibility Digital její zakladatel Vojtěch Foukal. Své vystoupení vymezil, stejně jako ostatní řečníci, na několik základních doporučení, která si měli posluchači vybraní mezi marketingovými odborníky a největšími tuzemskými zadavateli odnést do své každodenní praxe. Naplněný sál si tak mohl vyslechnout doporučení ohledně řízení omnichannel frekvence odbavovaných kampaní, jejich nasazení na nových platformách, využití umělé inteligence i udržitelnosti společného podnikání.
Potenciál nových platforem ilustroval Peter Mižík z již dlouho etablovaného YouTube. Jeho prezentaci shrnula reportáž na serveru MediaGuru.cz, zdůrazňující nárůst diváků, kteří sledují streamovaná videa na chytrých televizorech. Mižík také upozornil na zdánlivě protichůdný, i když navzájem se perfektně doplňující trend dvou skupin diváků. Jak ti, kteří preferují dlouhá videa, tak fanoušci short formátů, využívají k jejich přehrávání ve stále větší míře právě televizi s internetovým připojením.
Největšího tuzemského online hráče, společnost Seznam, zastupoval Peter Jančařík, koordinátor projektu Konspirátoři.sk a a koordinátor brand safety pro inzerující značky. Představil zásady práce editorského týmu, který mimo jiné využívá umělou inteligenci pro vyhodnocování nejen diskusních příspěvků, ale i přidané hodnoty u externích článků. Databáze bezpečných webů zase inzerentům zaručí, že se jejich reklama neobjeví na webech šířících nenávistné hoaxy nebo v souvislosti s nevhodným obsahem. Celkem tak Seznam obhospodařuje více než tisícovku webů.
Jednou z nejočekávanějších přednášek letošního Innovation Labu bylo vystoupení zástupce nejdynamičtěji rostoucí platformy současnosti, sociální sítě TikTok. Právník Piotr Žurkowski uvedl několik čísel dokládajících potenciál TikToku, který už dávno není “jen pro teenagery”, a reagoval i na některé kontroverze, které značku provázejí. Nehledě na to, že jejími vlastníky jsou většinově severoamerické investiční fondy, a ne “čínská vláda”, jak bývá někdy chybně uváděno, upozornil i na nově budovaná datová centra v Irsku a Norsku, splňující i ty nejpřísnější lokální předpisy ohledně nakládání se soukromými údaji uživatelů.
Odpolední blok zahájila kulometná série Jiřího Jelínka ze společnosti AdForm, který jednoduše a zároveň detailně vysvětlil možnosti cílení internetové reklamy bez pomoci cookies. I když zvolil poměrně technicky náročné téma, v jeho podání znělo vše pochopitelně a stejně jako u všech prezentací nejednalo se o salesovou nabídku. Kromě řešení nabízených jeho platformou představil také alternativní možnosti a poctivě popsal jejich výhody i nevýhody.
Společnost Autoarti uvedl její ředitel Lukáš Hertl, který posluchače seznámil s nejvhodnějšími nástroji pro budování firemní databáze. Jednotlivé praktické kroky navázal na konkrétní potřeby a nároky firmy dané její velikostí, objemem shromažďovaných dat a způsoby jejich vyhodnocení. Příklad praktického nasazení nabízí HubSpot Meetup, pravidelně pořádaný Lukášovou agenturou.
O zlatý hřeb odpoledního bloku se ale nakonec postaral Jan Tyl ze společnosti Alpha Industries, který posluchače doslova uzemnil svými komplexními znalostmi o umělé inteligenci, založenými na jejím dlouhodobém studiu. Žádné téma od Descarta až po otázku digitální smrti nebylo tabu. Následující živá diskuse vzešlá z otázek a odpovědí napověděla účastníkům, jaké aktuální marketingové trendy by rozhodně neměli opomenout.
Symbolickou tečku za letošním Innovation Lab pak udělala Ema s Honzou coby zástupci nastupující Generace Z. Proč cítí potřebu se vymezovat jako generace? Protože z nich reklama i někteří starší spoluobčané dělají naprosto zbytečně “kretény”, protože chtějí a umějí makat, protože na spoustu věcí mají svůj názor a nebojí se ho dávat najevo. Marketéři jejich hlasy nepochybně vyslyší, jelikož o jejich budgetech už leckdy rozhodují právě zákazníci z GenZ!
Chcete se zúčastnit Innovation Lab 2024?