Letošní Innovation Lab se poprvé věnoval jednomu konkrétnímu tématu. Jak oslovit zástupce Generace Z, kde je najít, a jak s nimi co nejefektivněji komunikovat.
Exkluzivní konferenci Innovation Lab každoročně pořádá pro své klienty agentura Visibility jako poděkování za celoroční spolupráci. Původní koncept počítal s aktuálním souhrnem marketingových trendů, letošní ročník se tak svojí monotematičností poprvé vymykal. Po úvodním slovu zakladatele agentury Vojtěcha Foukala, který zopakoval svoji frustraci z množství přímých nákupů, řešících pouze cenu imprese, ale ne jejich kvalitu, uvítal účastníky CEO agentury Robin Stržínek.
Úvodní prezentace se zhostila socioložka Apolena Broďáková z agentury Behavio. Upozornila, že generaci Z dnes tvoří kolem 1, 2 milionu lidí, kteří jsou od mládí zvyklí využívat internet a většina z nich ani nežije v hlavním městě. Zajímavý byl výsledek výzkumu týkajícího se vztahu GenZ k tradičním médiím, který není až tak odtažitý, jak by se mohlo zdát. Téma Apoleniny přednášky podrobně rozpracoval odborný server Mediaguru.
Velice podrobnou přednášku o množství a možnostech zásahu GenZ si připravil šéf kampaňového týmu Visibility David Kotrč. Podrobný souhrn jeho přednášky přinesl oborový server Médiář.cz, který na místě mimo jiné natočil i podcast s Vojtou Foukalem a jedním z přednášejících, Tomášem Hodboďem z TV Nova. David doporučil vyzkoušet možnosti krátkých videí YouTube Shorts, nevyhýbat se TikToku a využívat kombinace online a audioreklamy na platformě Spotify.
O práci s influencery při oslovování zástupců a zástupkyň generace Z se zasvěceně rozhovořil Štěpán Albert z firmy Notino. Upozornil, že GenZ generují čtyřicet procent současných prodejů a jejich aktuální kupní síla přesahuje sedm trilionů dolarů! Pro její oslovení doporučil mimo jiné síť Snapchat, umožňující kreativní využítí filtrů pracujících s prvky rozšířené reality.
Jednu z nejočekávanějších přednášek loňského i letošního ročníku obstaral zástupce polské centrály společnosti TikTok, původní profesí právník, Piotr Żurkowski. Ve své prezentaci zmínil, že téměř třicet procent zaměstnanců v roce 2027 budou tvořit právě reprezentanti generace Z. A dodal další zajímavý údaj, podle nějž mohou zástupci a zástupkyně GenZ zdědit do začátků úctyhodnou částku více než šesti set trilionů dolarů. I proto je radno mladou generaci rozhodně nepodceňovat…
Generaci TikTokových influencerů si poté vzal na mušku CEO Visibility Robin Stržínek v rozhovoru s Tomášem Běhounkem, známým díky reality show Lighthouse. Ta dokázala oslovit až osm milionů diváků týdně. Jednou ze značek, na jejíž propagaci se Běhounek podílel, byly brambůrky Pringles.
Odpolední blok zahájil přednáškou o vztahu GenZ k reality shows a konkrétně pořadu Love Island již zmiňovaný Tomáš Hodboď, social media manager televize Nova. Nejzajímavější body shrnul citovaný podcast serveru Médiář.cz. Ve své přednášce Tomáš doporučil nepodceňovat sílu Facebooku a vyzdvihnul novou funkci Instagramu, umožňující oslovit uživatele prostřednictvím přímých zpráv.
V druhém rozhovoru dne si Robin Stržínek pozval dalšího influencera Lukáše Fritschera působícího už více než jedenáct let pod přezdívkou Lukefry. Ten se nebál odtajnit poměry svých příjmů, z nichž většina pochází od reklamních partnerů. Samotný YouTube se pak na jeho příjmech podílí přibližně dvaceti procenty, i když se CPM za posledních pět let minimálně zdvojnásobilo.
Velice očekávanou přednášku obstaral Oldřich Kratochvíl, mající ve společnosti Aleph na starosti platformu Spotify. Ta je schopná efektivně oslovit čtvrtinu české populace, s mírnou převahou mužů. Aktuální údaje hovoří o takřka dvou milionech uživatelů, z nichž zhruba polovina využívá předplacených služeb bez reklam. Zbylý milion si k poslechu vybrané hudby vyslechne pouhé čtyři minuty reklamního vysílání, což při srovnání s tuzemskými komerčními stanicemi vyznívá dost příznivě.
Jako poslední vystoupila na pódiu zástupkyně GenZ Ema Lujza Chudá. Doporučila s generací Z pracovat postřednictvím subkultur, tvořících mikro a niche komunity, ideální pro oslovení značkou, která na danou skupinu cílí. Pomocí subkultur lze podle Emy efektivně zasáhnout i mainstreamová média. Jako příklad jisté konzervativnosti generace Z zmínila Ema její nejoblíbenější značku Nike, o níž se rozhodně nedá říci, že by se “snowflakes” podbízela.
Přemýšlíte, o zlepšení vašeho online marketingu? Od toho jsme tu my! Zastřešíme vám kompletní marketingové služby od A-Z.