Minulý měsíc proběhl ve 4. patře pražského obchodního domu Máj 4. ročník odborné konference Instameet. Určitě nás zaujala možná symbolika čísel 4. patro/4. ročník. 😁
Letošní Instameet bylo největší dosavadní tuzemské setkání marketingových expertů a také top influencerů z Česka i Slovenska, kteří pracují nebo jsou na této sociální platformě působí.
Podtitul Byznys na Instagramu a autenticita obsahu zahrnoval taky vnímaní a „Covid byznys situaci.“
Fakta:
Pojďme ale k pár faktům. Jak bývá zvykem úvodní řeč a statistiky uvedl Tomáš Pflanzer z Kantaru.
- Hashtagy se pořád používají cca pod 10 k příspěvku
- 51 % lidí používá hashtagy k hledání zajímavých míst, kaváren, obchodů apod. (loni to bylo jen 38 %)
- 19 % lidí nakupilo přímo přes Instagram
- Na novinku „Reels“ si lidé zatím nezvykli, ale zatím ji využívají jen 3 % uživatelů (hlavně influenceři a videomakeři)
Co se týče „Boorindexu“ není moc překvapením, že Facebook nudí uživatele víc než Instagram. Klára Honzíková z Amazing Places přišla ukázat, že byznys na Instagramu může vzkvétat i v „době covidové“ a např. 6/10 objednávek jde získat tady.👍🏻 Na druhou stranu, jak jinak lépe prodávat rezervace hezkých míst než na kanálu pro to určeném.
Autenticita:
„Must have“ vlastnosti vášho IG profilu:
- Kvalita
- Autenticita
- Aktuálnost
- za VISI bychom doplnili sladěný feed/grid
Jedním z největších hostů v sekci „Influenceři“ byl Kazma Kazmitch, který IG využívá spíš okrajově. Nicméně člověk, který zakope auto za milion pravděpodobně ví, jak přitáhnout pozornost 🙂.
K Instagramu již od jeho zrození patří jídlo ☺ fungovalo na začátku a frčí tam doteď. Proto, kdo nezná gastromapu Lukáše Hejlíka, má ve využití potenciálu Instagramu ještě mezery .☺ Co se týče Food témata, rozhodně intenzivní byla přednáška „o bagetě.“ Kauzu o jízlivých komentářích na adresu Pavlíny z Masterchefa zná asi každý v našem sociálním rybníku, no nějak ale nevíme, co si myslet a krocích správců profilu, který vytvořili „fejk“ profily na podporu jména Pavlína. Pár řádků výš jsou základní doporučení pro úspěšný Instagram a jedním z nich je právě autenticita. Jak ji ale budovat, když ji podkopáváme z vlastních řad?! 🤨
Workshopy k závěru
Nejzajímavější byly efektní, a přece jednoduché video ukázky kluků z VLN studia. Na jich využití v rámci vlastních sítí již pracujeme. 😉 Škoda jen, že jsme si efekty nemohli vyzkoušet přímo namístě na vlastní kůži.
Uvidíme, co nám přinese další rok, snad Tik Tok nepřeválcuje Instagram úplně.
Pořád v IG feedu vedou fotky nad videem, takže naděje stále je. 😉