Tvorba retargetingových publik bez použití hromadné operace znamená velkou časovou investici pro každého PPC specialistu. V následujících 7+1 krocích si popíšeme, jak takový hromadný import vytvořit.
1. KROK: Nastavení časových intervalů
Před samotným vytvořením jednotlivých sestav a seznamů si musíme stanovit časové intervaly. V případě, že nám dává smysl cílit na uživatele po dobu jednoho měsíce, můžeme si stanovit následující intervaly: 0–7 dní; 7–14 dní; 14–21 dní; 21–30 dní.
2. KROK: Vytvoření Retargeting list name, URL contains, Membership duration a Description
Pro všechna období vytvoříme v Excelu jednotlivé seznamy (Retargeting list name), dále pak URL podmínky (URL contains) a délky členství (Membership duration), které jsme si stanovili v 1. kroku. Zapomenout nesmíme ani na jednotlivé popisy seznamů (Description). Tento údaj ale není povinný. Soubor uložíme jako Text (oddělený tabulátory).
Retargeting list name | Description | Membership duration | URL contains |
---|---|---|---|
Televize 7 dní | Cílí na návštěvníky, kteří si prohlédli kategorii televize za posledních 7 dní. | 7 | elektronika.cz/televize |
Televize 14 dní | Cílí na návštěvníky, kteří si prohlédli kategorii televize za posledních 14 dní. | 14 | elektronika.cz/televize |
Televize 21 dní | Cílí na návštěvníky, kteří si prohlédli kategorii televize za posledních 21 dní. | 21 | elektronika.cz/televize |
Televize 30 dní | Cílí na návštěvníky, kteří si prohlédli kategorii televize za posledních 30 dní. | 30 | elektronika.cz/televize |
Nakoupili 30 dní | Cílí na všechny zákazníky, kteří nakoupili za posledních 30 dní. | 30 | elektronika.cz/objednavka-dokoncena |
3. KROK: Založení kampaně
V AdWords Editoru založíme kampaň s jednotlivými sestavami včetně inzerátů (bez publik) pojmenované podle již určených intervalů. V nástroji si také nastavíme rozpočty, CPC a další náležitosti.
4. KROK: Vznik nového dokumentu
Se týká vytvoření si nového dokumentu v Excelu pro spárování retargetingových seznamů a kampaně. Nezapomeňme si rovnou publika vyloučit nebo využít vyloučení publik na úrovni kampaně.
Campaign | Ad group | Audience | Criterion type | Status |
---|---|---|---|---|
RTG_TV | Televize (7–14) | Televize 14 dní | active | |
RTG_TV | Televize (7–14) | Televize 7 dní | negative | |
RTG_TV | Nakoupili 30 dní | campaign negative |
5. KROK: Změna přípony souboru
Soubor pro spárování retargetingových seznamů uložíme opět jako Text (oddělený tabulátory). Po uložení je třeba změnit koncovku souboru z .txt na .csv. (Při uložení souboru ve formátu CSV nebude soubor při importu akceptován z důvodu špatných oddělovačů). S již připraveným souborem CSV (tak jako s každým) v žádném případě nemanipulujte, neotvírejte ho a nezasahujte do něj. Jakákoliv úprava může způsobit změnu formátování.
6. KROK: Nahrání souboru s retargetingovými seznamy
V liště Nástroje přejdeme do Retargeting, zvolíme možnost Importovat seznamy a nahrajeme vybraný soubor s retargetingovými seznamy v TXT.
7. KROK: Vložení kampaně
Přes Import kampaní vložíme kampaň v souboru CSV. Následně importujeme soubor pro spárování CSV a při importu zvolíme možnost Kódování souboru – Windows-1250.
Nakonec mysleme také na to, že v nastavení kampaně lze zvolit obsahovou síť. Vyloučit můžeme také weby apod.