Mnoho z vás si jistě nějakou dobu pohrávalo s myšlenkou inzerce ve vyhledávání na Bingu. Ne vždy se však tento krok podařilo dotáhnout do zdárného konce. Pojďme si tedy říct PROČ a hlavně JAK jednoduše inzerovat v Bingu.
Začneme otázkou PROČ?
Samotným vyhledávačem Bing se tvůrci od Microsoft snaží překonat Google a přicházejí s některými revolučními kroky, o kterých se dočtete v mnoha zdrojích. Hlavními argumenty pro inzerci v Bingu jsou jednoznačně:
- fungování na třech vyhledávačích zároveň (Bing, Yahoo a AOL),
- přes 5 mld vyhledávání měsíčně,
- méně konkurenční prostředí = levnější cena (někde až o 35 %)
- uživatelé těchto vyhledávačů nakupují až o 36 % více,
- 34 % světového trhu na desktop vyhledávačích, vyskytuje se zde zpravidla vzdělanější publikum s vyššími příjmy,
- oslovíte až 60 mil uživatelů, které přes Google neoslovíte
- a můžete ve vyhledávání nastavit dokonce věkové filtry
Je nutno dodat, že statistiky jsou celosvětové a velká část bude zastoupena USA trhem, nicméně díky kompatibilitě s Google Ads se z Microsoft Ads stává nástroj, se kterým můžete jednoduše oslovit nové zákazníky.
Nemusíte bát žádného speciálního zakládání kampaní. Kampaně v Google Ads vám určitě běží a pro Bing není nic jednoduššího, než si importovat stejné jako z Google Ads:
Přihlásíte se do vašeho účtu Google Ads přímo v Microsoft Ads:
Vyberete konkrétní podúčet:
Tady byste měli zbystřit. Microsoft Ads totiž nepodporují CZK, takže veškeré vaše bidy z původních kampaní se překlopí na nabídky v EUR. Proto je po dokončení importu důležité všechny kampaně přebidovat.
V dalším kroku zvolte, zda chcete importovat všechny kampaně nebo chcete vybrat jen některé z účtu.
Protože v účtu prozatím nemáte žádné kampaně, můžete nechat defaultně zaškrtnuté checkboxy, přidat čtvrtý v pořadí, který nenaimportuje smazané kampaně z Google Ads.
Pokud však chcete kampaně pravidelně aktualizovat a využívat pravidelný import, potom si můžete zvolit libovolné nastavení.
Naplánujte si pravidelný import abyste nemuseli duplicitně optimalizovat Google Ads i Bing a nebo zvolte např. místo Weekly variantu Now anebo Once a kampaně si můžete optimalizovat individuálně dle potřeb.
A je to! ?? Kampaně máte v rozhraní Microsoft Ads a můžete směle inzerovat. Před tím však doporučuji zkontrolovat zmíněnou měnu a alespoň základní nastavení kampaně.