Dnešní článek nebude dlouhý, po jeho přečtení ale jeho obsah oceníte mnohem víc, než byste čekali. K jeho sepsání mě vedly mnohdy nesrozumitelné nápovědy od Seznamu. Ty nám občas totiž umí pěkne zkomplikovat práci.
Je tomu pár dní, co jsme řešili napárování účtů klientů pod agenturní účet. Do agenturního účtu můžete napárovat jak klienty, které spravujete a kredit si platí sami, tak klienty, kterým kredit platí agentura. Tím získají naši klienti i my benefity od Seznamu.
Jelikož jsme to nikdy předtím nemuseli řešit, byla to pro nás nová zkušenost. První kroky samozřejmě vedly do nápovědy: http://napoveda.sklik.cz/zaciname/sklik-ucet/pristup-do-jineho-uctu/. Na první pohled se nezdá, že by tam bylo něco nepochopitelného. Po prvních neúspěšných pokusech účty napárovat jsme usoudili, že to prostě bez „přítele na telefonu“ přímo ze Seznamu nedáme.
Níže tak najdete postup, jak na to. Doufám, že podle něj to hravě zvládnete.
- Nejprve si vytvořte účet, který bude mít fakturační údaje psané na agenturu. Následně pak se Seznamem podepište smlouvu o Agenturní vazbě.
- Poté se přihlaste do jednotlivých klientských účtů, kterým dobíjíte kredit prostřednictvím agentury, a změňte fakturační údaje účtu na fakturační údaje klienta. Na schválení údajů Sklikem nečekejte déle než 2 dny.
- Přihlaste se do vašeho nově vzniklého MCC, přejděte do záložky Účty a požádejte o přístup k účtu klienta, který chcete napárovat. Práva vyberte pro čtení a zápis (odsouhlasíte je v klientských účtech). A je to!
Ne, dělám si legraci, to ještě není vše.
Nejdůležitější věc, která v nápovědě chybí, je následující: Pokud jako agentura platíte kredit za klienta, musíte zákazníka přepnout na platební propojení. Což opět provedete ve svém nově vzniklém MMC v záložce Účty. Zde kliknete u účtu na tužku pro editaci a v pop-upu pak můžete měnit práva.
Důležité upozornění!
Nenabíjejte kredit výrazně vyšší částkou před propojením, protože změnit práva na platební propojení lze až při zůstatku nižším než 1 000 Kč.
Pokud článek pomůže byť jednomu člověku, budu rád.