V dnešní době hraje kvalitní obsah klíčovou roli nejen při předávání informací, ale je především neoficiálním králem každého úspěchu v on-line podnikání. Zkrátka bez tvorby zajímavých článků se neobejde žádná z obsahových online kampaní. Můžete mít perfektně odladěný e-shop s exkluzivním zbožím, ale bez zajímavých, originálních a odborných textů, které organicky doplní vaše produkty se nedočkáte těchto třech marketingových cílů.
Tři marketingové cíle, kterých chcete dosáhnout
1. Pokrytí longtailových klíčovýh slov
Pokrytí co největšího množství hlavních i „long-tail“ klíčových slov ve vaší niche (tedy byznysovém odvětví).
2. Užitečnost obsahu a sdílení
Sdílení vašich článků a informací zákazníkům (potenciálními, i těmi, kteří už vás našli).
3. Výzva k akci – call to action
Tzv. postrčení k nákupu. Jen ten, kdo své zboží dobře zná a umí o něm mluvit, může své návštěvníky zaujmout a proměnit je v zákazníky.
Jak tedy vyjít vstříc různorodým zákaznickým přáním?
Jak s co nejlepším možným výsledkem vytvářet články, které zákazníci ocení jako praktické i zábavné pomocníky, a zároveň si zkrátit jejich přípravu?
Použijte pokročilé nástroje s umělou inteligencí Chat GPT nebo Google Bard
Už skoro rok je marketingovým tématem číslo 1 využití umělé inteligence při tvorbě komunikačních kampaní, reklamních textů nebo propagačních materiálů.
Co si musíte ujasnit, než se rozhodnete do psaní článků zapojit nástroje artificial intelligence (AI), jako je ChatGPT, Jasper nebo YouChat? Jinými slovy, bez čeho vám umělá inteligence dobrý článek nenapíše?
V našem článku odhalujeme kroky, které vedou k úspěšným článkům s pomocí umělé inteligence. Ta totiž není tak inteligentní, jak by se mohlo zdát, a je třeba jí kreativním způsobem instruovat.
Jak psát články v tandemu s AI
Na co je třeba se zameřit pokud vytváříte obsahový článek s pomocí umělé inteligence? Je třeba si na začátek definovat základní body a strukturu.
Cílová skupina a sdělení
S maximální možnou přesností nadefinujte cílovou skupinu, na níž chcete svoji komunikaci směřovat a připravte konkrétní sdělení, které jí chcete předat.
Klíčové fráze a slova
Pečlivě promyslete potřebná klíčová slova a zapojte je přirozeným způsobem do textu článku.
Formátování textu na stránce
Důležité také je, jak výsledný text na stránce vypadá. V zájmu lepší přehlednosti a snazší čitelnosti by měl mít stejnou strukturu, jako klasické články v tištěných médiích – s tím rozdílem, že odstavce by měly být kratší.
Poutavý nadpis
Pro úspěšný text je bezpodmínečně nutné začít poutavým nadpisem shrnujícím základní sdělení článku. Nezapomínejte na starou editorskou zásadu, že pokud je součástí nadpisu otázka, odpověď na ní je obvykle záporná.
Perex článku
Pod nadpisem článek pokračuje perexem neboli několika úvodními větami. Perex často využívá metodu teaseru k upoutání pozornosti čitatele a nabuzení jeho zájmu o přečtení zbytku textu. Nebo jen vyzdvihuje nejhlavnější témata, o kterých v článku bude řeč.
Struktura článku
Samotný článek by měl být rozdělen do přehledných odstavců v rozsahu pěti až deseti řádků a jen několika vět. Dva nebo tři odstavce by v zájmu snazší orientace v textu měly vytvářet tematicky jednotné celky, uvozené vždy mezititulkem, lákavou formou shrnujícím jejich obsah.
Grafická úprava – UX
Přehlednosti textu napomáhají i textové boxíky s nejzásadnějšími údaji nebo tabulky s klíčovými daty. Jako samostatný grafický prvek s větším nebo jinak odlišným písmem a obvykle i nápadnými uvozovkami se dají do textu formou citátů umístit nejzajímavější zjištění z článku i vyjádření oslovených odborníků.
V praxi se používá i zvýraznění jmen vybraných subjektů a respondentů pomocí tučného písma nebo kurzíva v případě přímé řeči, což opět napomáhá čitelnosti textu.
Využívejte dostupné prvky vaší webové šablony a pokud žádné neobsahuje, poohlédněte se po jiné. Doporučujeme vybírat podle toho, jaký vzhled má mobilní verze vybrané šablony.
Článek by se v žádném případě neměl stát směsicí různých fontů a typů písma. S typografickými efekty je třeba zacházet vždy maximálně šetrně a efektivně.
Pro koho budu článek psát a co mu tím chci sdělit?
Než se pustíte do psaní skvělého článku, prvním krokem je pochopení toho, kdo je vaše publikum a co je vaše hlavní sdělení. Je důležité, aby obsah článku byl relevantní pro vaši cílovou skupinu.
Například pokud máte e-shop s deskovkama, jistě bude vaše publikum zajímat, top 10 deskových her pro rok 2023.
Jasně si určete téma článku a hlavní zprávu, kterou chcete sdělit. Méně je někdy více, a dva články jsou lepší než jeden. Dejte pozor, abyste se v průběhu článku od tématu neodklonili a čtenář pak zmatený neodešel číst jinam.
Prohlédněte si také náš článek SEO novinky 2023!