Že vyhořet, je lepší než se stěhovat? To snad může napadnout jen jedince, který si neváží ani svých věcí, natož sám sebe. Naší agentuře se přestěhování evidentně vyplatilo.
Kromě mnoha jiných výhod nám nové kanceláře, v nichž se de facto zabydlujeme, vynesly i nečekané uznání. Jejich ergonomie, úspora energiemi a tepelná nenáročnost byla oceněna v pilotním ročníku nezávislého auditu ESG Rating. První takto vzniklý žebříček společnosti usilující o udržitelný zisk vyhlásil program CEMS a zaštítila ho Vysoká škola ekonomická.
Agentura Visibility Digital se tak společně se čtveřicí dalších firem jako je Trenýrkárna, logistická CHEP CZ, vířivky od USSPA nebo elektrikáři z ELCOMu stala jednou z pětice nejvýše oceněných společnosti v segmentu malé a střední podniky.
Stačí nebýt lhostejný…
Jak zní neoficiální motto NATO, není důležité zúčastnit se, ale vyhrát. Naší agentuře se povedlo nejen zúčastnit, ale dokonce se i mezi devíti desítkami firem, zastupujících víc než pětinu českého HDP, prosadit. Auditoři ocenili hlavně dlouhodobé a koncepční řešení problému dopravy, který je na Smíchově obzvláště citelný. Kladné body vynesla i podpora ecyklistiky a rozumné využití firemních elektromobilů.
Od stěhování a rekonstrukce uběhl už rok a půl samotný přesun proběhl bez problémů. Hlavním důvodem expanze byl překvapivě konec pandemických omezení, kdy agentura začala kupodivu růst a původní prostory se jí najednou staly malé.
„Dlouho jsme v rámci Impact Hubu hledali alternativu, až se nakonec náš šéf Vojta rozhodl, že rozjede velký projekt, jehož součástí bude i #vedle Space, tedy komunitní a konferenční centrum, snadno dostupné i formou pronájmu“, vzpomíná na údernické časy ředitelka klientského servisu Petra Kubálková. Zdůrazňuje, že celý koncept budov vznikal v souladu s konceptem udržitelností.
Zmiňovaný Vojta Foukal, jednatel společnosti Visibility, se vyjádřil ještě lakoničtěji. „Zodpovědné podnikání je dnes už naprostým standardem,“ říká rezolutně. Okomentoval i účast v auditu ekologické udržitelnosti, jehož výsledek ho přesvědčil, že zvolil správnou cestu. „Jsem rád, že se pomalu mění onen alibistický povrchní přístup velké části firem, které svoji vizi udržitelného rozvoje zúží na nejpalčivější ekologické problémy, jež následně vyřeší patřičně medializované odpustky.“
Nakonec je stejně vše jen o lidech
Vojta vnímá udržitelnost primárně v přístupu k lidem, dopadu svého podnikání a ekologické odpovědnosti. „Udržitelnost pro mě primárně znamená důslednou změnu denního fungování jednotlivce i organizace. Bez dotací, bez odpustků,“ tvrdí Vojta.
Že na své ovečky opravdu myslí nejen při práci, dokazují třeba nainstalovaná UV lampy věrně napodobující sluneční záření. V zimních měsících pak jejich světlo napomáhá psychické pohodě zaměstnanců. Skrze baterie Grohe probíhá filtrace vody, její úspora a následná výroba sodovky pro zaměstnance. Samozřejmostí jsou i nabíječky na elektro i hybridní auta nebo kola a koloběžky. V kuchyni jsou volně dostupné produkty od lokálních dodavatelů, jako jsou Karáskovy limonády nebo vína z Moravy od malých, zato pečlivě vybraných vinařů.
Právě péče nejen o fyzické, ale i o psychické pohodlí bylo jedním z kritérií při rozhodování o finální pětici vítězů letošního vyhlašování ESG Rating. Vždyť třeba pětinu pracovní doby mohou zaměstnanci Visibility trávit osobním tréninkem nebo profesním rozvoje, Navíc všichni zaměstnanci, a to včetně externistů, mohou využívat firemních benefitů, majících za cíl mimo jiné i ochranu jejich fyzického a duševního zdraví.