Velký počet bonitních uživatelů, výhodné financování a skvělé click-through a konverzní poměry. Víte, o kterém marketingovém kanálu je řeč?
Autorem textu je linkbuilder David Brynda
Jen pětina e-shopů zatím s inzercí na srovnávačích cen ještě ani nezačala. Přitom jde o velmi efektivní nástroj, který je populární mezi uživateli a v konkurenčním e-commerce prostředí téměř nutnou součástí strategie všech online obchodů.
Na některé provozovatele e-shopů ale mohou srovnávače cen působit komplikovaně a příliš technicky. Naštěstí je proces implementace přímočarý, nevyžaduje tvorbu nové kreativy nebo složité definování cílové skupiny a zajímavé výsledky zvládne generovat i s relativně nízkým počátečním rozpočtem. Jak probíhá zapojení do srovnávače v praxi, s jakými srovnávači začít a na co dalšího si dát pozor, až s inzercí na nich začnete?
Nabídka srovnávačů cen je velká a nemusí být jednoduché se v ní zorientovat. Vlastní srovnávač nabízí svým klientům i agentura Visibility. Na jednu stranu je možné maximalizovat počet srovnávačů, na kterých inzerujete a pokusit se spustit kampaň na všech z nich, ale to je strategie, která obzvláště pro menší obchody nebude bez velkého marketingového týmu úplně reálná.
Změnu uvidíte v Google Nákupech, kde se bude v odkazu zobrazovat název partnera místo Googlu.
Realističtější proto je zaměřit se na začátku na několik srovnávačů, u kterých si vytipujete, že nejvíce odráží váš přístup a plány, a skrze experimentování s nimi a zpětnou analýzu pak budete moct výběr srovnávačů postupně rozšiřovat, zužovat, nebo prostě měnit podle jejich jednotlivých úspěšností.
Hlavní rozdíl, kterým se od sebe navzájem mohou srovnávače lišit, je, jestli patří mezi univerzální nebo specializované srovnávače.
Mezi univerzálními srovnávači najdete ty největší české srovnávací portály jako Heureka, Zboží.cz nebo Srovname.cz. Vedle právě velké návštěvnosti a popularity patří mezi největší výhody univerzálních srovnávačů cen např. propracovaný systém uživatelského hodnocení, který může hrát e-shopům do karet.
To ale přichází za cenu velké konkurence a možných vyšších nákladů, obzvláště na těch nejoblíbenějších srovnávačích. Jak konkrétně vypadá registrace do univerzálního e-shopu? Proces si ukážeme na Srovname.cz:
Na druhou stranu specializované srovnávače míří na konkrétní typ produktů a většinou tedy i užší cílovou skupinu. To znamená, že sice mají menší viditelnost, ale o to potenciálně efektivnější může propagace na nich být.
Příkladem specializovaných srovnávačů jsou např. Modio.cz (móda) nebo Homago.cz (nábytek). Právě na příkladu Modio si ukážeme, jak se zapojit do specializovaných srovnávačů cen (postup je podobný, jako u obecných srovnávačů).
Už se vám podařilo zaregistrovat svůj e-shop na srovnávače cen, u kterých si myslíte, že pro vás budou nejvýhodnější, nahráli jste do nich .xml feed a začali s inzercí. Už teď jste na dobré cestě k získání nových zákazníků. Abyste vytěžili ze srovnávačů maximum, je důležité dát pozor na několik dalších věcí.
Srovnávače cen každému produktu vytváří produktovou stránku, na které pak uživatelé najdou srovnání cenových nabídek od jednotlivých e-shopů. Je proto klíčové, aby všechny vaše produkty byly s těmito již existujícími produktovými stránkami spárovány – jinak hrozí, že se pro ně vytvoří produktová stránka vlastní, kam se ovšem dostane jen minimum uživatelů srovnávače.
Procesu nastavení financování kampaní na srovnávačích cen se říká bidding. Funguje tak, že si určíte cenu, kterou jste ochotni zaplatit za proklik, a podle toho se pak určí vaše pozice mezi nabídkami konkurence.
Praxe ukazuje, že snažit se biddovat na úplně první pozici nemusí být vždy ten nejlepší nápad. Bude mít sice třeba největší počet prokliků, ale s tak vysokou a konkurenční cenou, že mířit na o něco nižší pozice se může vyplatit více.
Jednou z nejoblíbenějších funkcí srovnávačů cen v očích zákazníků je jednoznačně možnost číst a zanechávat uživatelská hodnocení. Ta slouží jako důležitý faktor při rozhodování, z jakého e-shopu dané zboží pořídit. Jedná se ale i o faktor, které může inzerentům hodně pomoci, ale také zásadně ublížit. Snažte se proto získávat co nejvíce hodnocení a na ta negativní zavčasu a konstruktivně reagujte.
Velké množství inzerentů na srovnávačích cen naráží na problém, že byť mají na srovnávačích velmi dobré poměry proklikovosti CTR, nedaří se jim generovat konverze. S největší pravděpodobností pak nejde o chybu samotného srovnávače nebo inzerce na něm, ale zbytek user-journey. Zapracujte proto i na UX, copywritingu nebo remarketingové strategii vašeho e-shopu.
Autorem textu je linkbuilder David Brynda
Pravidelný přístup k novinkám ze světa marketingu, pozvánkám na události a sem tam i k pár informacím ze světa samotné Visibility.
Online marketingová agentura Visibility Praha © 2025 VISIBILITY DIGITAL s.r.o.
Zásady zpracování osobních údajů