Na devátý ročník jedné z nejzásadnějších marketingových akcí roku vyrazila z Visibility reprezentativní výprava dvou klíčových zaměstnanců. A oba se shodují, že příští roky rádi vyrazí znovu.
Po úterním seznamovacím večírku následovala pro zástupce Visibility asi nejzajímavější část dvoudenního programu, středeční den, celý věnovaný i několikahodinovým workshopům. Osobnosti jako Martin Vymětal, Michal Pastier nebo Tom Fishburne se s publikem podělily o unikátní aspekty svého know-how. “Z mého pohledu jsou středeční workshopy rozhodně tím nejzajímavějším, bohužel ale ne na každý bylo jednoduché se dostat. Ale co se týče networkingu, a vůbec setkávání s lidmi z oboru, je středa jako hlavní den úplně perfektní,” rychle dodává ředitel agentury Robin Stržínek.
Zahraniční řečníci dokázali zaujmout
Stejně jako Robin, byl šéf kampaňového týmu David Kotrč na brněnském Marketing Festivalu poprvé, navíc de facto náhodou jako náhradník. Mezi řečí přiznává, že čekal malinko odbornější akci. “Souhlasím s Robinem, že středeční workshopy byly super. Čtvrteční přednášky, i když šlo samozřejmě o špičkové řečníky, vyznívaly často spíše jako takové přemítání, jakým způsobem nebo kam se obor, a vlastně i celý svět posouvá,” rekapituluje oba festivalové dny David.
Z řady středečních přednášek vyzdvihl Robin prezentaci Scotta Brinkera, vicepresidenta ekosystému platformy Hubspot, kterou nejen Visibility vydatně využívá. Scott je předním inovátorem v oblasti marketingových platforem a s jeho názory se můžete seznámit prostřednictvím blogu Chiefmartec.com. “Potěšilo mě, že na jednom slajdu zmínil ve své prezentaci unikátní setkání Hubspot komunity, které v eventovém prostoru Vedle.space, sousedícím se smíchovskými kancelářemi Visibility, pravidelně pořádá sesterská agentura Autoarti,“ dodal jako správný obchodník Robin.
David zase zdůraznil vystoupení Grace Kite, spoluzakladatelky společnosti Magic Numbers and Magic Works. Upozornila, že softwaroví vývojáři i marketingové agentury často produkují obsah, který je technicky správně a samozřejmě splňuje veškeré SEO požadavky, ale autoři už bohužel nepřemýšlí, jestli návštěvníky vůbec dokáže zaujmout. “Pak nastává situace, kdy je hodně článků vzájemně podobných. Takřka všechny firmy vytvářejí v podstatě generický obsah, lišící se jen podle oboru jejich činnosti. Ale pro marketéry by mělo čím dál důležitější se nějakým způsobem od své konkurence odlišit. Nelze psát tak, aby se uspokojily veškeré požadavky Googlu, a stránky musely za každou cenu dosáhnout co nejvyššího umístění. Jedná se pouze o jeden z faktorů. Stejně důležité je čtenáře zaujmout a ideálně ho také přesvědčit, aby se na web díky zajímavému obsahu pravidelně vracel,” popisuje i z vlastní zkušenosti David.
Vyvarujte se generických SEO článků
Zavedené formáty podle Grace sklouzávají k jakémusi technickému SEO. “Prostě se nadefinují klíčová slova, a ta se na sílu nacpou do článku, bez jakéhokoliv ohledu na jeho čtivost. Ve finále je v textu více balastu, než reálného obsahu. Rozhodně to neznamená konec klíčových slov, ale je důležité si uvědomit, že jejich využitím činnost online marketérů nekončí. Naplnit článek klíčovými slovy klidně zvládne umělá inteligence,” nebojí se ostrých slov David. Na konferenci navíc často zaznívalo, že obsah generovaný AI lze snadno poznat. Nástroje umělé inteligence mohou práci ulehčit, ale lidský faktor je pro finální úpravu ve výsledku stále nezbytný.
David doporučuje při přípravě obsahu mluvit také s lidmi mimo samotný marketingový tým, který si může o klientovi z různých důvodů vytvořit zcela mylnou představu. “Přitom by stačilo zeptat se kohokoli, kdo tu firmu zná nebo využívá její produkty, a dalo by se předejít mnoha zbytečným nedorozuměním,” myslí si David.
S Robinem se shodují, že se jedná se de facto o lokální česko-slovenskou akci, která se svou koncepcí a atmosférou výrazně vymyká ostatním eventům podobného druhu. Všechny přednášky probíhají v angličtině, ale především pro české a slovenské publikum. Je pak samozřejmě příjemné sledovat, jak se společně s celkovým omlazením reklamního průmyslu výrazně zlepšuje dříve až ponižující tuzemská neznalost jakéhokoliv cizího jazyka. Na závěr ještě David doporučuje zájemcům o marketingový humor stránky stránky Marketoonist.com, které kreslí jeden ze zmiňovaných řečníků Tom Fishburne.
Zdroj fotografií: https://www.fotimeoba.com/Report/Marketing-Festival-2024-live