Jaké největší marketingové mýty znáte? Přečtěte si odpovědi předních marketérů doplněné o náš komentář.
Internet je plný zaručených rad, mnohé z nich jsou ověřené a správné, avšak ještě více z nich se nezakládá na ověřených skutečnostech. Lidé jim mnohou snadněji podlehnout a jejich marketingové rozhodnutí a následné aktivity tak nemusejí vycházet z reálných skutečností. Věřím, že tento článek pomůže alespoň pár z vás.
Níže je deset nejrozšířenějších marketingových mýtů:
1. I špatná reklama je reklama
Matka všech marketingových mýtů. Je-li je váš produkt či služba jednorázová a potřebujete-li upoutat pozornost v krátkodobém horizontu, potom je vám to asi jedno a budete rádi, bude-li se o vás mluvit, jakkoli. Ale neznám žádnou úspěšnou značku, která by dlouhodobě profitovala z toho, že se o ní
mluví negativně.
Co může udělat negativní reklama s vaší značkou? Ve firmě Volkswagen o tom mohou psát knihy
2. SEO je mrtvé
I e-mail je mrtvý, Snapchat též, content marketing je jednou nohou v hrobě. Každou chvíli se objeví nějaký buzzword a s ním přijdou podobná prohlášení. Lidé mají rádi úderná a jednoduchá hesla, platí to i v marketingu. Ale jak to už bývá, tak toto zevšeobecňování nemá mnoho společného s realitou. Některé marketingové aktivity jsou zkrátka v dané chvíli více oblíbené, jiné méně. Důležité je ale to, zda vám přináší výsledky. A pokud SEO funguje, jak si představujete a plní stanovené cíle, potom, kde je problém?
3. Udělejme love brand
Každá značka nemusí být lovebrand s tisíci ambasadory, kteří si už nikdy v životě nekoupí konkurenční produkt. Vytvořit lovebrand stojí velmi mnoho
úsilí a ani to vám nemusí zajistit, že lidé budou nakupovat jen u vás. Na toto téma měli výbornou přednášku Richard Mareček a Michal Vyšinský.
Stáhnout si ji můžete zde. Věděli jste, že zákazníci Harley Davidson kupují motorky jiné značky 2krát častěji než kupují Harley? Anebo že 72 % zákazníků Pepsi pije i Coca Colu? Lidem na značkách záleží méně, než si myslíte.
Zdroj: Bludy, mýty a omyly marketingu
4. Každá firma musí být na Facebooku
Nemusí. Nemá-li co říci anebo neexistuje jejich cílová skupina, potom to nemá žádný význam a je to jen ztráta času a peněz. Buďte tam, kde je vaše
publikum.
5. Nejdůležitější je nejnižší cena produktu
Pokud si kupujete máslo v samoobsluze a máte na výběr dvě značky, které mají stejné složení, tak to asi platí a vyberete si ten levnější produkt.
Ale tvrdit v době různých prémiových produktů a značek, že cena je nejdůležitější, je trochu odvážné. Při tak obrovském výběru, jaký máme
k dispozici, rozhoduje podstatně více faktorů. Cena je určitě důležitá, ale ve většině segmentů není nejdůležitější.
6. Pozice v Google se dají zaplatit.
Dají v AdWords, ale ani to ne s ledajakou stránkou na jakékoli klíčové slovo. Pro SEO to možné je do jisté míry. Můžete si zaplatit za práci, díky
které se na některá klíčová slova můžete zobrazovat. Ale určitě ne na všechna a neexistuje žádná garance, že se vám to podaří.
7. On-line marketing je zadarmo
Možná jste slyšeli i jinou verzi, a to, že online marketing se dá dělat s nízkým rozpočtem. Nic není zadarmo. Pokud něčemu věnujete svůj čas, tak
jste za něj museli „zaplatit”. Co se týká rozpočtů, tak dělat marketing bez nich teoreticky možné je, ale pro většinu firem je to utopie. Chcete-li být
vidět, tak musíte mít geniální nápad a ostatní si vás tak všimnou anebo si za to musíte zaplatit.
8. Lepší produkt vždy vyhraje
Vyhraje ten produkt, který si lidé pamatují a který v nich vyvolá takovou emocionální reakci, že si jej budou ochotni koupit. Svět je plný
neúspěšných produktů, které se nedokázaly prodat, neboť se spoléhaly na to, že zákazníci preferují vždy kvalitu a jsou ochotni sami si ji vyhledávat.
9. Třiceti sekundové video? Vždyť to máme natočené za hodinku
Může být, pokud je natočíte na jeden záběr mobilem a nepotřebujete řešit žádnou postprodukci. I já jsem si myslel, že tento článek napíšu za hodinu.
V těchto situacích doporučuji si danou aktivitu nejprve několikrát vyzkoušet a potom dávat přesné odhady.
10. UX, SEO a content spolu nesouvisí
V on-line marketingu souvisí vše se vším. Pryč jsou ty časy, kdy si každý hrál na svém písečku a nestaral se o druhé. On-line marketing je
natolik provázaný obor, že je velmi důležitá spolupráce všech, aby byl výsledný efekt co nejlepší.
Který marketingový mýtus je váš oblíbený?