Možná jste si už všimli, že Google se rozhodl zrušit oblíbený nástroj Keyword Tool pro Adwords a nahradil ho nástrojem Keyword Planner. Co všechno se změnilo ?
Keyword Tool patřil mezi základní nástroje při výzkumu klíčových slov pro všechny webkonzultanty. Google se rozhodl, že nám trochu zkomplikuje život a nahradil ho novým nástrojem Keyword Planner (česky Plánovač klíčových slov). Chcete-li plánovač používat, tak musíte být přihlášeni v Google Account. Ve starém Keyword Toolu to nutné nebylo.
Pokud si nyní otevřete starý nástroj, tak se vám zobrazí buď upozornění o novém plánovači:
Nebo se vám hned zobrazí nová verze:
Jaké novinky najdeme v plánovači ?
Jak můžete vidět na obrázku, tak k dispozici jsou tři možnosti použití.
Vyhledávání klíčových slov
Zde najdete to nejdůležitější – možnost analyzovat klíčová slova, objevovat nová a získávat údaje o vyhledávanosti. Oproti staré verzi se změnilo hlavně rozvržení stránky. Počet vyhledávání se zobrazuje už jen v přesné shodě a nevidíme údaje o globálním objemu vyhledávání.
Starý vs. nový
Výkonnost klíčových slov
V této části naleznete přehled o tom , jakou výkonnost budou mít vaše klíčová slova v síti AdWords. Nastavíte si cenu za proklik, měsíční rozpočet a vidíte odhad toho, kolik kliknutí budete mít za jeden den, jaká bude průměrná cena, míra prokliku nebo průměrná pozice.
Odhadněte výkonnost klíčových slov
Kombinace klíčových slov
Toto je asi nejzajímavější novinka v plánovači. Můžete si určit až tři skupiny klíčových slov a nástroj vám automaticky vygeneruje všechny možné kombinace těchto slov. Užitečné je to hlavně při správě velkých kampaní se stovkami klíčových slov.
Nejdříve si vytvoříte seznamy slov :
A tady je výsledek kombinace:
I po změnách zůstává Plánovač klíčových slov důležitým nástrojem v online marketingu a díky kombinacím slov je ještě užitečnější.