O nové sociální síti Clubhouse jsme vám psali již v lednu v článku Clubhouse. Jen pro pozvané. Jen pro iPhone. Kde jsme vám ukázali jak funguje, co je zapotřebí, abyste se tam dostali a dali vám pár tipů na roomky, které nás baví.
Pojďme si říct, jak to s Clubhousem vypadá po půl roce od největšího boomu.
Jak si ale stojí Clubhouse dnes?
Unikátnost sociální sítě, která stála na zvukových nahrávkách a poslechu si nás všechny získala a díky omezené možnosti přístupu se jednalo o žádané zboží. Virální dopad byl obrovský, ale jakmile opadlo prvotní nadšení zájem o aplikaci šel rapidně dolů. Na žebříčku nejčastěji stahovaných sociálních sítí v Appstore se dostal až na 20 místo.
A nepomohlo tomu ani zpřístupnění aplikace pro mobilní zařízení s Androidem, které bylo oficiálně oznámeno 9. května 2021, a to beta verzí pro USA.
Proč Clubhouse neuspěl
- Chyby v zabezpečení
Ochrana uživatelů v případě Clubhouse byla velmi špatně podchycena, a samotní uživatelé upozorňovali na sdílení jejich kontaktních údajů bez jejich souhlasu. Dalším bezpečnostním problémem je přenos zvukového záznamu, který si lze v aplikaci pomocí mobilního zařízení bez obtíží pořídit a pak následně distribuovat na jiné sociální sítí. Což absolutně jde proti filozofii celé aplikace, která je založena na live audio obsahu, který je po ukončení roomky automaticky smazán.
- Utopení se v notifikacích
Protože Clubhouse sliboval jedinečný obsah, který nebude nikdy více k dispozici, tak jste automaticky museli mít zapnuté notifikace, které vás neustále upozorňovali i na pro vás nerelavantní obsah. Jakmile jste ale notifikace vyplnuli, tak Clubhouse přestal existovat, a za pár dní jste aplikaci přestali aktivně používat. Navíc pokud se tvůrci, kteří neustále přidávají hodnotu,humor,podporu, rozhodnou, že Clubhouse už nestojí za jejich čas a nevyvíjí se dostatečně rychle, co máte? Rychle upadající platformu ve vysoce konkurenční aréně.
- Nedostatek inteligentních dat
Clubhouse rozhodně chybělo použití umělé inteligence, na kterou jsme zvyklí z jiných sociálních sítí, aby nám doručovala relevantní obsah na míru. Hodnocení řečníků – kvality jejich přednesu, kvalitu přenosu zvuku a dalších parametrů. Stejný nedostatek vnímám i v případě samotných klubů.
- Konkurence
Největším problémem, kterému nyní společnost Clubhouse čelí, je závod o inovace a překonání svých konkurentů, z nichž většina se již může pochlubit velkou uživatelskou základnou a rozsáhlými inženýrskými týmy. V případě Facebooku a Instagramu to nikoho nepřekvapí, ale za nás určitě stojí za zmínku Twitter, který spouští funkci Spaces, který bude fungovat nejen na mobilním zařízení, ale i ve webovém prostředí.
Pozadu nezůstává ani Slack, Discord nebo dokonce Spotify. Pro marketéry rozhodně bude zajímavá verze na LinkedIn.
Bohužel budoucnost Clubhouse nevidíme moc růžově, a ačkoliv vývojáři na aplikaci neustále pracují a snaží se vylepšovat, tak větší přínos vidíme u konkurence, která dokáže jedinečnost zvukových nahrávek a poslechu zakomponovat do fungující platformy, která nabízí více možností.
A co vy? Chodíte ještě na Clubhouse?