V roce 2018 přišel Google se „třema áčkama“, což není žádný nový autobazar, nýbrž témata, na které by se měli v kampaních zaměřit PPC specialisti. A to Atribuce, Audience a Automatizace. V tomto článku se stručně podíváme na Atribuci, jaké má modely, podle čeho si je vybrat a jak je v AdWords nastavit.
V AdWords kampaních je v defaultním nastavení atribuční model Last Click. Ten přiřazuje konverze poslední kampani, přes kterou se uživatel prokliknul a konvertoval. Tento způsob je zastaralý a nebere v úvahu další kampaně, které působily na trase od zákazníka ke konverzi. Hlavním problémem nesprávné atribuce je ztracená příležitost pro klienta.
Jaké atribuční modely v systému najdeme?
Typy atribuce v AdWords | Popis |
S poklesem v čase (Time Decay) | Přiřazuje vyšší zásluhy kliknutím, ke kterým došlo těsně před konverzí. |
Linearní | Přiřazuje všem kliknutím na trase rovnoměrně. |
Na základě pozice (Position Based) | Přiřadí 40 % oběma reklamám, které se na trase vyskytly na začátku a na konci. Ostatním rozdělí 20 % hodnoty konverze. |
Data Driven | Přiřazuje hodnotu na základě předchozí zkušenosti (musí být splněny podmínky viz. níže). |
Jaký atribuční model použít?
Máme pro vás jednoduchou pomůcku:
Time Decay – pokud se jedná o známou značku/inzerenta, produkty s nízkou investicí a rychloobrátkové zboží.
Position Based – pokud se jedná o drahé produkty, dlouhý rozhodovací proces zákazníka nebo nového inzerenta na trhu, případně novou značku.
Linear – pokud ani jeden z předchozích modelů není ten pravý.
Data Driven – ideální a nejchytřejší z modelů, ale funguje až po splnění podmínek 500 konverzí a 15 000 prokliků za posledních 30 dní.
Zdroj: Google ČR
Kde atribuci nastavíte?
1. V AdWords v novém rozhraní (stejně i ve starém) kliknete na Nastavení (klíč) v pravém horním rohu
2. Měření – kliknete na Konverze
3. Vyberete konverzi a kliknete na Název (př. Objednávka)
4. Kliknete na UPRAVIT NASTAVENÍ (modře)
5. Atribuční model a změníte dle vybraného typu atribuce
6. Uložíte a kliknete na HOTOVO
Gratuluji! Zvládli jste to. 🙂