„Nepotřebuji SEO, platím si PPC”
Víte, kdy dává smysl věnovat se SEO dokonce i když si platíte PPC reklamu? Proč je dobré věnovat se obojímu? Nestačí mít jenom PPC? Pojďme se na to podívat
PPC reklama
PPC reklama je skvělá, když potřebuji vyhodnotit chování návštěvníků, kteří přichází pomocí konkrétního klíčového slova. Umožňuje rychle uživatele/návštěvníky oslovit a připravit j na nákup daného produktu, či služby.
SEO
Pomocí SEO se naproti tomu dlouhodobě upravují parametry webu, kdy se výsledky objeví v delším časovém horizontu a mají dlouhodobější charakter. Dlouhodobější zde znamená i trvalejší. Výsledky se projevují jako zobrazení odkazu na předním
pozicích ve vyhledávání.
A proč je SEO důležité pro PPC?
Pořadí reklamy v systému AdWords je určeno nejen cenou ale i skórem kvality. Mechanismus fungování evaluace totiž významně též zohledňuje
SEO kvalitu dané stránky spolu s její použitelností – tzn. UX parametry – a poté je spojuje s PPC reklamou.
Bazální SEO parametry pro PPC reklamu
PPC správce při nastavování/správě kampaně musí vyhodnocovat mj. SEO parametry. Jedná se zejména o
- URL adresu – její struktura
- Titulek
- Správná logika nadpisů H1, H2 …
- Metadescription
- Ověřuje použitelnost – zda vůbec návštěvník je schopen udělat akci požadovanou zadavatelem inzerce
Hodnocení reklamy a skóre kvality
Jak se hodnotí skóre kvality? Každé klíčové slovo má přiřazenou hodnotu v rozmezí 1-10 a vyjadřuje „google” hodnotu (neboli jak google vyhodnotil) kvalitu reklam a k nim spuštěným vstupní stránky. Vysoké skóre znamená že google považuje jak PPC reklamu tak i vstupní stránku za hodnotnou a reklamu tak spíše zobrazuje. Skvělé je, že skóring kvality lze zjistit pro jakékoli klíčové spojení.
Jak se vyhodnocuje?
Pro vyhodnocení se uvažují tyto parametry
Vlastní části Skóre kvality se hodnotí i slovně: podprůměr až nadprůměr. Pro dosažení nejvyšší hodnoty je třeba mít u všech aspektů hodnocení nadprůměr.
Evaluace reklam se provádí, vždy když někdo vyhledává slovo použité v kampani
- Hodnocení má tyto komponenty
- Odhadovaný CTR – založená na historii kliknutí a počtu zobrazení
- Historie CTR – vázáno na konkrétní webovou adresu
- Kvalita vstupní stránky – relevance, transparentnost, jasná navigace
- Relevance ve vztahu reklamy a vyhledávání – relevance textu pro uživatele
- Geografický výkon – úspěšnost účtu v regionech cílení
- Výkon v různých zařízeních – stolní počítače, notebooky, tablety, mobily
SEO má klíčový vliv na hodnocení relevance reklam ve vyhledávání. Podceňování tohoto aspektu pak vede k vysoké ceně
návštěvníka získaného PPC reklamou.
Pro zadavatele je ideální stav, kdy spolu spolupracují jak experti na PPC tak i SEO a UX konzultanti. Na základě vývoje PPC kampaní tak společně mohou navrhovat relevantní úpravy webu a navíc jejich spolupráce vede k nižším cenám za konverzi. A to přece stojí za to, ne?
Nevíte-li si rady, kontaktujte nás, rádi vám pomůžeme připravit vhodnou strategii pro váš byznys.