Svět digitálního marketingu postupně ovládá formát krátkých videí. Jejich výhodou je rychlá návratnost vložených prostředků a jsou také ideálním způsobem, jak oslovit vaši cílovou skupinu.
Platformy jako TikTok, Instagram Reels nebo YouTube Shorts neustále navyšují svoji návštěvnost i podíl na reklamních příjmech. Použitá videa obvykle netrvají déle než jednu minutu a diváci jsou zvykli je sledovat během krátkých přestávek. Perfektně tak vycházejí vstříc stále hektičtějšímu životnímu stylu, snížené míře pozornosti a poptávce po rychlém a zajímavém obsahu.
Nejvyšší ROI na sociálních sítích
Nedávný výzkum společnosti HubSpot navíc prokázal, že krátká videa nabízejí nejvyšší ROI (návratnost investic) ze všech strategií, používaných na sociálních sítích. TikTok dokázal díky svému algoritmu změnit způsob, jakým konzumujeme videa, kdyř nabízí videa podle zaměření a ne podle počtu followerů. I noví uživatelé se tak mohou stát virálními. Nejen kvůli této “demokratizaci” se 56 procent v průzkumu oslovených marketérů chystá navýšit investice do TikToku, což je nejvíc ze všech dotazovaných platforem.
Stejným směrem se vydávají i Instagram Reels a YouTube Shorts a nabízejí podobné funkce pro navýšení engagementu. Podle Instagramu nabízí Reels videa vyšší míru zapojení (engagementu) než klasické video posty na této sociální síti. Pro marketéry snažící se o co nejvyšší dosah se tak stávají nepostradatelnou pomůckou.
Jak mají videa vypadat?
Hlavní zásadou pro tvorbu krátkých videí je požadavek na autenticitu a kreativitu. Uživatelé preferují reálný obsah, ke kterému si mohou vytvořit jistý vztah. Na rozdíl od tradičních, profesionálně natáčených reklamních spotů, hraje mezi krátkými videi prim obsah vytvářený samotnými uživateli, který vykazuje vyšší sledovanost.
Tento trend je dále rozvíjen stoupajícím vlivem influencer marketingu, kdy influenceři vytvářejí krátká autentická videa promující jednotlivé produkty. I citovaný průzkum předpovídá tomuto druhu propagace zářnou budoucnost, kdy se bude stále více značek domlouvat s autory videí na TikToku nebo Instagramu.
Více muziky za méně peněz
Krátká videa tak nabízejí nejen efektivní způsob propagace, ale jsou efektivní i co se týče jejich ceny. Natočení půl minutového videa je obvykle výrazně levnější než produkce delších formátů. Díky nižším nákladům mohou značky více experimentovat a vytvářet více obsahu, čímž dále zvyšují své šanci oslovit svoji cílovou skupinu tím správným způsobem.
Krátká videa nejspíš zůstanou klíčovým formátem i do budoucna. S jejich podporou počítá stále více platforem a marketéři tak získají více možností pro zapojení svého publika. Neustálý rozvoj platforem klade důraz na flexibilitu značek a jejich schopnost adaptace na nové možnosti a trendy.
Jak mohou krátká videa vydělávat?
- Poznejte svoji platformu: Každá platforma má svoje a pro úspěšnou komunikaci je proto zásadní přizpůsobit váš obsah jejímu stylu a publiku, které ji sleduje.
- Buďte autentičtí: Diváci vyžadují skutečnost, soustřeďte se proto na vytváření upřímného a s vaším publikem souvisejícím publikem.
- Sledujte trendy: Snažte se podchytit trendová videa na platformách jako je TikTok nebo Instagram Reels. Využívejte módní zvuky, hashtagy a další možnosti, jak navýšit viralitu.
- Zapojte své publikum: Zvyšujte interakce pomocí komentářů, lajků a sdílení. Jakýkoli engagement zvyšujte dosah vašeho obsahu.
- Analyzujte výkon: Využívejte analytické nástroje pro sledování dosahu vašich videí. Pochopíte tak jejich fungování, čemuž můžete dále přizpůsobit svoji strategii.
Chcete poradit nebo natočit video? Neváhejte se na nás obrátit!
#VISI nabízí také kompletně vybavené studio pro natáčení vašich podcastů v eventovém prostoru Vedle.space
Odebírejte náš newsletter
Pravidelný přístup k novinkám ze světa marketingu, pozvánkám na události a sem tam i k pár informacím ze světa samotné Visibility.