Proč se výsledky optimalizace pro vyhledávače projeví až po dlouhé době? Nedá se tento proces nějak urychlit?
Takové a podobné otázky dostáváme pravidelně, podívejte se na důvody, které oddalují rychlost úspěchu vašich SEO aktivit.
Vyhledávače nereagují na změny hned
Google (a i Seznam) sice neustále zdokonaluje algoritmus svého vyhledávače, ale přesto se změny provedené na vašem webu nemusí projevit okamžitě. Někdy to může být pár minut, někdy pár dní, v některých případech to může trvat i měsíce.
- Publikovali jste na blogu nový článek?
- Ve výsledcích se může zobrazovat již za několik minut.
- Nastavili jste strukturovaná data na vašich produktových stránkách?
- V Googlu se mohou zobrazovat za pár dní nebo vůbec.
O všem rozhoduje algoritmus.
Staňte se autoritou, budete mít výsledky
Google je při hodnocení webů velmi opatrný a doplácejí na to hlavně nové weby. Představa, že si založíte nový e-shop a do čtvrt roku se budete zobrazovat na desítkách konkurenčních slov, je možná lákavá, ale bohužel nereálná. Autorita a důvěryhodnost webů je jeden z nejdůležitějších faktorů, které rozhodují o tom, kdo se zobrazuje na nejvyšších pozicích.
Stabilní pozici získáte až po určitém čase. Weby si budují autoritu roky a Google je za to odměňuje. Proto se vám může zdát, že se vám ve vyhledávači zobrazují stále tytéž stránky.
I takto může vypadat dominance domény ve výsledcích vyhledávače
Neexistuje jeden návod pro to „správné” SEO
Neexistují žádné oficiální pravidla hry, podle nichž lze dělat SEO. Google, či Seznam ani v budoucnu s ničím podobným nepřijdou. Spousta technik je realizováno metodou pokus-omyl. Jsou známé obecné principy, ale žádnou exaktní kuchařku nikde nenaleznete. Platí zde, že korelace a kauzalita nemusí být vždy navzájem ovlivněny. To, že některá technika fungovala na jednom webu nebo více webech, neznamená, že bude automaticky fungovat i u vás. Proto může někdy trvat delší dobu, dokud objevíte strategii, která bude opravdu fungovat i na vašem webu.
SEO se vyvíjí
Optimalizace pro vyhledávače v roce 2016 je úplně jiná než ta, která se dělala v roce 2006. Techniky, které fungovaly kdysi, jsou již dnes neúčinné. Je to proto, že jejich lidé zneužívali. Google se na tyto aktivity jen tak nedíval, ale začal penalizovat ty stránky, které to již přehnali.
Vy a váš web můžete ztratit hodně času, pokud se například budete zaměřovat pouze na jednu strategii a po čase zjistíte, že Googlu už došla trpělivost a zakročil proti těmto aktivitám. Základem úspěchu je nezaměřovat se na jednu techniku, která momentálně funguje, ale rozložit aktivity mezi několik technik.
Více aktivit vám ale přirozeně zabere mnohem více času.
Aktivity třeba dělat postupně
Toto se týká hlavně webů, které si nedělají SEO přímo sami, ale platí za služby třetích stran. Osoba odpovědná za projekt má standardně na projekt vyhrazen určitý rozpočet a nemůže ho jen tak překročit. Všechny aktivity se proto realizují postupně a nedá se vše udělat hned v prvním měsíci spolupráce.
Nesmíme zapomínat, že z dlouhodobého hlediska je lepší, když se optimalizuje postupně a s časovými odstupy. Z pohledu vyhledávače to působí mnohem přirozeněji, než když nedělá nic, pak se udělá vše najednou a pak se opět dlouho nic neděje.
Obsahová strategie chce čas
Chcete v rámci SEO aktivit publikovat nový obsah? Vytvoření obsahové strategie není aktivita na dvě hodiny. Pokud to chcete udělat pořádně, tak tomu musíte věnovat mnohem více času. Ještě více času zabere vytváření obsahu. Nestačí dělat články jen pro vyhledávače s mizernou hodnotou pro návštěvníka. Kromě toho, Google má rád čerstvý obsah. Proto ho třeba tvořit neustále a nepřestat po prvních deseti článcích.
Všechny aktivity musí být děláno v první řadě pro lidi a až potom pro vyhledávače. Ale ani dobrý obsah nemusí přinést okamžitý efekt, nejprve si potřebujete u čtenářů vybudovat důvěru.
Organický prostor se stále zmenšuje
Časy, kdy jsme ve výsledcích viděli pouze pár reklam a deset organických výsledků, jsou dávno pryč. Google se snaží návštěvníky udržet co nejdéle ve výsledcích vyhledávání a zobrazuje jim různé informace.
Ať už je to předpověď počasí, výsledky zápasů, texty, definice, nebo desítky jiných možností – toto vše ubírá místo neplaceným výsledkem. Přibyl i další řádek reklam. To vše způsobuje, že vaše stránka musí bojovat o pozornost s několika formáty. Čím nižší pozice, na jaké se váš web zobrazuje, tím nižší šance, že si ji návštěvník všimne.
Silná konkurence
Vzali jste v úvahu všechno, co je zmíněno výše a i přesto nejste spokojeni s výsledky? Možná jste si vybrali příliš konkurenční klíčová slova, na které nemáte šanci předběhnout konkurenci. Zkuste je znovu analyzovat a vybrat méně konkurenční. Nebo jste si vybrali příliš konkurenční segment, ve kterém nemáte šanci předběhnout zaběhnuté weby. Možná váš web není uživateli přívětivý a klasické SEO vám nepomůže. Důvodů může být mnohem více. Všechny tyto faktory je třeba analyzovat a vybrat správnou strategii, na míru ušitou vašemu webu.
Cesta k úspěchu
Ani v běžném životě úspěch nepřichází sám od sebe a bez námahy. Stejné je to i s optimalizací pro vyhledávače. SEO není žádná magie, která vám za pár týdnů a s minimem financí pomůže zničit vaši konkurenci. Kromě tvrdé práce potřebujete i dávku trpělivosti.