Kromě rozjezdu vlastní streamovací služby Music a talentové soutěže Gimme the Mic chystá TikTok živý koncert “čtveřice nejvýraznějších hudebníků” současnosti.
Král krátkých videí testuje v několika regionech s vysokými počty uživatelů novou placenou službu pro streaming hudby. TikTok Music je aktuálně dostupná uživatelům z Indonésie, Brazílie, Mexika, Austrálie a Singapuru. Jen v první uvedené trojici zemí by TikTok mělo využívat přes dvě stě milionů lidí.
TikTok navázal partnerství se všemi hlavními hudebními vydavatelstvími, jako jsou Sony, Warner nebo Universal. Komentátoři se shodují, že ohrozit pozice zavedených značek Spotify, Apple nebo Amazon bude chvíli trvat. Zároveň ale varují, že “růstový potenciál TikToku by se rozhodně neměl brát na lehkou váhu”.
Umělá inteligence místo jukeboxu
Platforma umožňuje přehrávat plné verze virálních TikTok songů, doporučuje personalizovaný výběr hudby, promítá v reálném čase texty písní, umožňuje tvorbu playlistů s přáteli, import uživatelovy audio knihovny nebo umí určovat písničky podle textů či melodie. Stejně jako placená verze Spotify umožňuje stahování písniček pro pozdější offline poslech a jako primárně sociální síť nabízí i možnosti interakce mezi jednotlivými uživateli.
Mateřská společnost ByteDance zapojila do své hudební aplikace i prvky umělé inteligence, které usnadňují orientaci a výběr vhodné hudby. Jedna z funkcí nazvaná Tonik využívá ChatGPT k vyhledávání hudby podle zadaných promptů. Poskytuje také textový doprovod, vysvětlující historii přehrávaných songů a reagující na posluchačské dotazy.
Bude TikTok nejsledovanějším médiem v USA?
Firma zatím nepotvrdila vstup platformy na severoamerický trh, u patentového úřadu Spojených států si ale značku TikTok Music zaregistrovala už loni v květnu. Služba je dostupná pouze uživatelům sociální sítě, kterých ale mezi americkou dospělou populací není zdaleka málo. V počtu denně strávených minut předběhl TikTok u amerických uživatelů loni Instagram a podle stávajícího trendu by měl v roce 2025 sesadit i dosud vedoucí Facebook.
Zisky hudebního průmyslu ze sociálních médií vzrostly podle údajů federace IFPI v loňském roce o více než třicet procent. Podle analytiků většinu těchto příjmů generují krátká videa a platformy jako právě TikTok, YouTube Shorts, Instagram Reels nebo Snapchat Spotlight.
TikTok jako promotér i předprodejce
ByteDance navíc nekončí jen u vlastní streamovací platformy, kromě zářijové talentové soutěže Gimme the Mic oznámil TikTok i konání prvního “live global music” eventu In The Mix. Akce proběhne 10. prosince na baseballovém stadioně Sloan Park v arizonském městě Mesa. Mezi vystupujícími by se měla objevit rapperka a striptérka Cardi B, zpěváci Niall Horan a Charlie Puth nebo brazilská zpěvačka Anitta. Talentový program TikTok Elevate budou reprezentovat Isabel LaRosa, Kaliii, LU KALA a Sam Barber.
Na akci bude TikTok ve spolupráci se společností Tickets.com také sám prodávat vstupenky, které budou opět dostupné pouze uživatelům této sítě a to prostřednictvím webu TikTokInTheMix.com. Ceny vstupenek se pohybují od 25 do šedesáti dolarů, celosvětově bude přenos streamován prostřednictvím služby TikTok Live. Vlastní stránky pro prodej vstupenek spustilo před rokem i Spotify.
TikTok už si předprodej také vyzkoušel, před čtyřmi lety prodal v Thajsku během programu TikTok Tickets lístky na pět set filmů a koncertů. Od minulého roku navíc TikTok díky spojení se společností Ticketmaster nabízí ve své aplikaci uživatelům možnost koupě lístků na zajímavé akce v jejich okolí. Zavedení podobné funkce oznámila v těchto dnech i platforma Shazam vlastněná společností Apple. TikTok tak nejen rozšiřuje pole své působnosti, ale nachází i nové způsoby, jak svou aplikaci propojit nejen s komerčním obsahem.