Visibility je jednou z prvních nezávislých agentur v České republice, které společnost Google udělila certifikát, osvědčující pokročilé znalosti RTB platformy DV360.
Nástroj pro programatický nákup online reklamy DV360 je součástí rozsáhlejšího systému Google Marketing Platform. Právě zapojení do širšího ekosystému Googlu je zásadní výhodou této platformy, funkčně propojené třeba s Google Analytics 360, Campaign Manager 360 a dalšími aplikacemi ze skupiny 360. Systém je samozřejmě možné propojit i s klasicky dostupnými systémy, jako jsou Google Ads nebo YouTube. Vzájemné interakce usnadňují plánování i zadávání kampaní a umožňují vyhodnotit veškeré online aktivity v rámci jedné aplikace. Samotná služba DV360 pak představuje poměrně pokročilý nástroj, dostupný buď agenturám nebo specialistům na online reklamu.
Více dat, více možností
Jak upozorňuje kampaňová specialistka Klára Černá, ovládání DV360 je přeci jen o něco složitější než práce s klasickými Google Ads. “Pro začátek je potřeba spojit se s obchodním oddělením Googlu nebo využít služeb prostředníků, jako je náš partner Delve, a probrat s nimi možnosti klienta a jeho představy. Součástí procesu jsou i některé formální požadavky, které sice nejsou složité, ale chvilku trvají,” popisuje Klára. O něco složitější je pak samotné nastavení aplikace, které se liší od zadání searchové nebo displejové kampaně.
Logicky pak DV360 nabízí mnohem širší možnosti, protože na rozdíl od Google Ads se jedná o Demand Side platformu, umožňující nákup reklamních dat a reklamního prostoru i od jiných poskytovatelů, než je Google. V rámci českého trhu může klient prostřednictvím DV360 nakoupit data a reklamni prostor třeba od společnosti Seznam nebo sdružení CPEx. Globálně je pak k dispozici velké množství poskytovatelů dat prostřednictvím Data Management platforem jako Oracle nebo Adobe. Na rozdíl od Google Ads nebo jiných DSP systémů umožňuje DV360 v rámci jedné platformy nákup displejové reklamy nebo videoreklamy na YouTube a následné efektivní řízení zásahu a frekvenci napříč těmito kanály. Nespornou výhodou oproti Google Ads je také množství a velikost kreativ, které je možné do systému nahrát.
Právě kvůli široké nabídce dostupných možností a funkcionalit doporučují zástupci agentury Visibility zapojení odborníka na online kampaně. Ideálně by se měl v prostředí Google Marketing Platforms dlouhodobě pohybovat a dokázat přetavit zkušenosti z různých oborů v ideální mix reklam a použitých kanálů. “Pomocí DV360 dokážeme řídit frekvenci a zásah mezi bannery a videem. Jedná se o poměrně zásadní výhodu, protože během brandových kampaních můžeme investovat klientský budget mnohem efektivněji,” dodává Klára.
Certifikace napoví, koho si vybrat
Visibility je jednou z prvních nezávislých českých agentur, které se povedlo dosáhnout certifikace pro využívání DV360, tedy Googlem vydaného potvrzení dosažených dovedností s daným nástrojem. Jak upozorňuje šéf kampaňového týmu David Kotrč, pro její získání bylo potřeba zpracovat dvě rozsáhlé případové studie, demonstrující pokročilou znalost DV360 a inovativní přístup k řešení klientských kampaní. “Byla to taková malá bakalářské práce, zkoumající využití dostatečného množství advanced skills,” usmívá se David.
Po schválení case studies následuje pohovor, kde agentura musí obhájit svou práci a uvést důvody pro udělení certifikace. Na závěr je potřeba splnit také individuální certifikace jednotlivých členů týmu a dokázat, že se v systému skutečně vyznají. “Pro potenciálního klienta to znamená, že certifikovaná agentura věnovala spoustu úsilí a osvojila si spoustu vědomostí, což potvrzuje odborník na slovo vzatý, samotný Google,” upozorňuje David.
Klienti by si také měli pohlídat, jak velkým týmem certifikovaná agentura disponuje. U menších agentur je větší pravděpodobnost, že se o kampaně budou starat specialisté, kteří si přímo prošli procesem certifikace. U větších síťových agentur tomu nemusí pokaždé být. V případě certifikované agentury si je klient jistý, že její zaměstnanci nástroj nejen patřičně ovládají a splňují standardy stanovené přímo Googlem, ale mohou také využívat vyššího stupně podpory. Proto se řešení případných problémů i nečekaných technických potíží, jako je zamítnutí reklam nebo problémy při jejich nastavování, firmy dočkají v nadstandardně rychlém čase. Mezi další výhody spolupráce s certifikovanou agenturou patří přístup k novinkám nebo detailním případovým studiím, stejně jako možnost sdílení znalostí s dalšími uživateli.